پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

3 پیشنهاد بهارستانی ها برای کنترل افزایش قیمت خودرو

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح ها و پیشنهادات این کمیسیون برای کنترل بازار خودرو خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: نخستین دستورکار کمیسیون بررسی بازار خودرو و دلایل افزایش قیمت خودرو بود؛ کمیسیون معتقد بود که باید ۳ رویکرد برای موضوع […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۷ دی ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح ها و پیشنهادات این کمیسیون برای کنترل بازار خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: نخستین دستورکار کمیسیون بررسی بازار خودرو و دلایل افزایش قیمت خودرو بود؛ کمیسیون معتقد بود که باید ۳ رویکرد برای موضوع خودرو اتخاذ کرد؛ کوتاه مدت و سریع، میان مدت و بلندمدت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که باید به سرعت و بدون تعلل و بدون فشار به منابع ارزی کشور انجام داد، افزود: می‌توان تعداد واردات خودرو را در همان سقف یک میلیارد دلار افزایش داد؛ پیشنهاد کمیسیون این بود که می‌توان با واردات خودروهای کارکرده ۳ تا ۵ ساله تعداد خودروهای وارداتی با یک میلیارد دلار پیش‌بینی شده توسط دولت را چند برابر کرد در واقع تعداد واردات آن‌ها بیشتر می‌شود در نتیجه تعادل ایجاد خواهد شد؛ این موضوع در بازه زمانی کنونی به دلیل عرضه بیشتر نیاز است.

وی افزود: یکی دیگر از پیشنهادات این بود که می‌توان سقف ارزی پیش‌بینی شده برای واردات خودرو را افزایش داد در واقع برای اعتبارات این موضوع باید از محل‌هایی که ضرورت ندارد، تامین شود به طور مثال برای واردات گوشی‌های بیش از یک هزار دلار، منابعی وجود دارد که می‌توان به صورت موقت برای امسال یا چند ماه آن را قطع کرد و اعتبارات آن را به واردات خودرو تخصیص داد.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس ارز ایرانیان خارج از کشور را یکی دیگر از راهکارهای تامین ارز موردنیاز برای وردات خودرو دانست.

وی با بیان اینکه برای راهکار میان مدت باید سریعتر اقدامات لازم برای سرمایه گذاری در حوزه افزایش تولید داخل انجام شود، ادامه داد: ما در این حوزه حداقل به تولید ۳ میلیون خودرو نیاز داریم درحالیکه اکنون این تعداد در بیشترین حالت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه می‌رسد، بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیق رشد تیراژ تولید را محقق کرد تا با رشد تولید، بخشی از نیاز داخل تامین شود.

طاهری اضافه کرد : کاهش تورم، جبران کسری بودجه، اجرای مالیات بر عایدی سرمایه، ایجاد مانع برای دلالی و.. از جمله راهکارهای بلند مدت است.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی