پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلودگی هوا

متهم ردیف آلودگی هوا چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛ تردد میلیون ها خودرو و موتورسیکلت فرسوده را عامل آلودگی هوا می داند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  حسین حسین‌ زاده عضو هیات رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 20 میلیون خودرو و چند میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور در حال تردد است […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱۷ دی ۱۴۰۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی؛ تردد میلیون ها خودرو و موتورسیکلت فرسوده را عامل آلودگی هوا می داند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

حسین حسین‌ زاده عضو هیات رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 20 میلیون خودرو و چند میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور در حال تردد است که هم سوخت بالایی مصرف می‌کنند و هم از استانداردهای روز دنیا فرسنگ‌ها فاصله دارند، اظهار کرد: وجود ناوگان حمل‌ونقل عمومی فرسوده و کامیون‌ها و خودروهای سنگین بین‌شهری که مصرف گازوئیل آنها بسیار بالاست، همچنین نبود استانداردهای روز دنیا در این خودروهای فرسوده همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا امروز ما با مشکل آلودگی شدید هوا روبه‌رو شویم.

وی افزود: متأسفانه امروز با تردد خودروهای سنگینی در شهرهای کشور مواجه هستیم که سن بالایی دارند و مصرف سوخت آنها در هر صد کیلومتر 60 لیتر است. این خود نوعی فاجعه زیست‌محیطی به شمار می‌آید.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: باید اذعان کرد که در چند دهه گذشته فکری برای حل مشکل آلودگی هوا نشده و متأسفانه از ظرفیت شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان نیز در این باره استفاده نمی‌شود، امروز جوانان کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ابداعات خود برخی مشکلات آلودگی هوا را برطرف کنند که باید به آنها اعتماد کرد و از توانمندی آنها بهره برد.

حسین‌زاده حل مشکل آلودگی هوا را تنها مرتبط به وزارت نفت ندانست و اظهار کرد: امروز همه دستگاه‌ها باید پای‌کار بیایند تا معضل آلودگی هوا برطرف شود، زیرا درصورتی‌که فکری به حال این موضوع نشود در آینده با لطمات جبران‌ناپذیری از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی روبه‌رو خواهیم شد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی