گودزیلا هنوز نفس می کشد / معرفی نیسان GT-R مدل 2024

اگرچه انقلاب برقی سازی در صنعت خودرو حسابی گرد و خاک به پا کرده اما همچنان گودزیلا نفس می کشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

نیسان GT-R از هیچ لحاظ خودرویی جدید به شمار نمی‌­آید، اما هنوز ویژگی‌هایی به همراه دارد که بتواند برای مدتی دیگر در برابر رقبا ایستادگی کند.

ظاهراً شرکت سازنده هم با این تئوری موافق بوده، چراکه نسخه بروزرسانی شده از این کوپه قدرتمند را در کنار دو تریم جدید ویژه بازار ژاپن یعنی T-Spec و نیسمو اسپشیال ادیشن در نمایشگاه خودرو توکیو 2023 به علاقمندان معرفی کرده است.

در نگاه اول به سختی می‌­توان هرگونه تغییر ظاهری را تشخیص داد، اما با کمی دقت طراحی جدید جلوپنجره و سپر جلو قابل مشاهده است. شرکت نیسان از بهبود آیرودینامیک و همچنین تغییراتی در پلتفرم این خودرو خبر داده است، که سواری راحت­‌تر و کاهش سروصدا و لرزش را به همراه خواهد داشت.

پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر با 562 اسب‌­بخار قدرت، همچنان می­‌تواند برای رقبای نیسان GT-R دردسرساز باشد، هرچند که نسخه نیسمو با 591 اسب‌­بخار قدرت، همچنان در جایگاه قدرتمندترین مدل از این خودرو قرار دارد.

نسخه خاصی از نیسان GT-R با لقب نیسمو اسپشیال ادیشن که برای عرضه در بازار ژاپن درنظر گرفته شده، علاوه بر بروزرسانی آیرودینامیک و سیستم تعلیق، به دیفرانسیل لغزش-محدود مکانیکی در محور جلو هم مجهز شده است، که پایداری آن را افزایش می‌­دهد.

کاپوت Nismo از جنس فیبرکربن، صندلی‌های اسپرت ریکارو با طراحی جدید و تغییر در چیدمان اجزای زیر کاپوت برای تقسیم وزن بهتر، از دیگر ویژگی‌های نیسان GT-R نیسمو اسپشیال ادیشن 2024 به‌شمار می‌­آید. شرکت نیسان، این مدل را دارای بهترین عملکرد در میان تمام نسخه­‌های GT-R معرفی کرده است.

اما بشنوید از نیسان جی تی آر T-spec که در جایگاهی بالاتر از تریم پرمیوم قرار گرفته و پیشرانه 3.8 لیتری V6 با 562 اسب­‌بخار قدرت را در سینه دارد. تریم T-spec به دیسک ترمزهای کربن مجهز شده است و سیستم تعلیق آن به نحوی تنظیم شده که عملکردی مابین راحت و اسپرت ارائه کند.

انتهای پیام/ منبع: باما

نظر شما !!