پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

بورس کالا، بازی برد-برد تولیدکننده و مصرف کننده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقدم علت مخالفت عده ای با عرضه خودرو در بورس کالا منفعت یا رانتی است که در روش های دیگر برای خود متصور هستند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عرضه خودرو در بورس کالا را به نفع تولیدکننده و […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۸ دی ۱۴۰۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معتقدم علت مخالفت عده ای با عرضه خودرو در بورس کالا منفعت یا رانتی است که در روش های دیگر برای خود متصور هستند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

محمد صفایی دلوئی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عرضه خودرو در بورس کالا را به نفع تولیدکننده و مصرف کننده دانست و گفت: وقتی تولیدکننده دچار خسارت شود، هیچ گاه خودروی خوبی به دست مردم نمی دهد تا از این طریق یک بازار رقابتی درست شکل بگیرد و کیفیت خودرو نیز افزایش یابد، با توجه به چنین مساله ای باید به کمک بورس شرایط برای بازی برد – برد تولیدکننده و مصرف کننده شکل بگیرد.

وی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت : بهترین روش فروش خودرو ، عرضه آن در بورس کالاست؛ چراکه این روش از دستوری بودن قیمت ها جلوگیری می کند.

صفایی اظهار داشت: دستوری بودن قیمت ها هم تولیدکننده و هم مصرف کننده را متضرر می کند و در این حوزه، تکلیف روش قرعه کشی هم که روشن است؛ قرعه کشی، بلیت بخت آزمایی بود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به ضرورت حمایت مساوی از تولیدکننده و مصرف کننده تاکید کرد: تنها راه بهبود وضعیت خودرو در کشور این است که اقدامی صورت گیرد نه تولیدکننده ضرر کند و نه مصرف کننده؛ در این رابطه عرضه خودرو در بورس کالا بهترین مکانیسم برای محقق کردن این هدف است.

صفایی معتقد است که عرضه 100 درصدی خودرو در بورس کالا می تواند قیمت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: برخی چنین نکته ای را مطرح می کنند که دلالان نباید به معاملات خودرو در بازار سرمایه ورود کنند که نگرانی ها در این خصوص به دلیل نبود قیمت های دستوری در بورس و البته رشد عرضه خودروسازان برطرف می شود.

وی درباره دلایل مخالفت ها با عرضه خودرو در بورس کالا گفت: بنده معتقدم علت مخالفت عده ای برای عرضه خودرو در بورس کالا منفعت یا رانتی است که در روش های دیگر برای خود متصور هستند، همچنین ممکن است جهل بعضی ها در خصوص مزایای بورس باعث مخالفت با این بازار شود.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی