پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قرعه کشی خودرو در کشور یک فاجعه است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرعه‌کشی خودرو در کشور یک فاجعه است و بنده قرعه‌کشی خودرو را تحت هیچ شرایطی تائید نمی‌کنم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا موافقان و مخالفانی دارد. […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۱

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرعه‌کشی خودرو در کشور یک فاجعه است و بنده قرعه‌کشی خودرو را تحت هیچ شرایطی تائید نمی‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا موافقان و مخالفانی دارد. موافقان معتقدند که این عرضه دست دلال‌ها و واسطه‌ها را کوتاه و بازار را بیش از پیش شفاف کرده است. مخالفان هم به موضوع روند صعودی قیمت‌ها اشاره می‌کنند. بنده هم معتقدم که تولیدکننده باید در فرآیندی شفاف خودرو را به دست مصرف کننده برساند و واسطه‌ها حذف شوند؛ اما شهروند ایرانی از منظر اقتصادی تحت فشار است و از آنجا که خودروهای ایرانی با کیفیت در کشور تولید نمی‌شوند، تناسب بین قیمت و واقعیت خودرو باید برقرار شود.

این نماینده مجلس ضمن اعلام مخالفتش با قرعه‌کشی خودرو اظهار کرد: قرعه‌کشی خودرو در کشور یک فاجعه است. بنده قرعه‌کشی را تحت هیچ شرایطی تائید نمی‌کنم. به نظر بنده عرضه خودرو در بورس کالا هم نیازمند دقت بیشتری است. بورس کالا می‌تواند سازوکار بسیار خوبی برای عرضه خودرو باشد و این یک واقعیت است. در این سازوکار نحوه مدیریت تقاضا و عرضه مهم است تا از تشدید قیمت‌ها ممانعت کند. بورس کالا روش ناصحیح قرعه‌کشی را حذف کرد و روشی شفاف و بدون واسطه را روی کار آورد؛ اما عدم تعادل بین تقاضا و عرضه باعث تشدید قیمت‌ها می‌شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس تأکید کرد: از هر راهکاری که با شفافیت و دقت قیمت‌های منطقی را برای کالاها تخصیص دهد، استقبال می‌کنیم. بنده یکی از طرفداران بازار سرمایه و بورس کالا هستم. همیشه هم معتقد بودم که باید بازار سرمایه را تقویت کنیم.

انتهای پیام/ منبع: سنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی