پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

عرضه خودرو در بورس؛ دست واسطه ها را کوتاه می کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید عرضه خودرو در بورس افزایش یابد تا علاوه بر پوشش نیاز بازار، دست واسطه ها کوتاه شده، خودرو راحت به دست مصرف‌کننده برسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  علی جدی، نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع مجلس، بورس کالا را محلی برای شفافیت عرضه و تقاضای […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۱

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید عرضه خودرو در بورس افزایش یابد تا علاوه بر پوشش نیاز بازار، دست واسطه ها کوتاه شده، خودرو راحت به دست مصرف‌کننده برسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

علی جدی، نایب‌ رئیس کمیسیون صنایع مجلس، بورس کالا را محلی برای شفافیت عرضه و تقاضای کالا عنوان کرد و گفت: با عرضه محصولات در بورس کالا، به‌نوعی رقابت شکل می‌گیرد و قیمت‌ها متعادل شده و انحصار از بین می‌رود.

علی جدی با تاکید اینکه عرضه خودرو باید بر تقاضا پیشی گیرد، گفت: با عرضه مستمر خودرو در ساز و کار شفاف و رقابتی بورس کالا، انتظار می‌رود تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید خودرو باشد.

این نماینده افزود: وقتی رانت قیمتی در میان نباشد، تقاضای کاذب فروکش می‌کند و بدون شک ظرف مدت زمان کوتاهی قیمت‌ها نیز متعادل می‌شود.

به گفته جدی بخشی از خودرو باید از محل واردات تأمین شود، از طرفی روند تولید خودروسازان نیز باید بهبود یابد تا امکان برنامه ریزی برای تعادل بخشی به بازار از سوی دولت فراهم شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ماهیت بورس، شفافیت و رقابت است، گفت: با عرضه مستمر خودرو در بورس کالا و واردات، شرایط بازار خودرو بهبود یافته و رقابت اصلی به سمت تولید بیشتر و بهتر سوق پیدا می کند.

جدی در پایان گفت: خودروسازان باید تمام تلاش خود برای پوشش نیاز بازار را بکار بگیرند تا به مرور شاهد پیشی گرفتن عرضه به نسبت تقاضا باشیم.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی