پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کشف قیمت خودرو براساس عرضه و تقاضا، با عرضه خودرو در بورس کالا

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، عرضه خودرو در بورس کالا موجب کشف قیمت براساس عرضه و تقاضا می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تاثیر مستقیم عرضه خودرو در بورس بر افزایش میزان فروش و رشد سهام خودروسازان و همچنین شناسایی سود برای سهامداران […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۵ بهمن ۱۴۰۱

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، عرضه خودرو در بورس کالا موجب کشف قیمت براساس عرضه و تقاضا می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تاثیر مستقیم عرضه خودرو در بورس بر افزایش میزان فروش و رشد سهام خودروسازان و همچنین شناسایی سود برای سهامداران یادآور شد: بورس علاوه بر سودآوری برای تولید کننده و مصرف کننده حقیقی موجب کشف قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضا می شود.

علی بابایی کارنامی عرضه خودرو در بورس کالا را روشی منطقی برای کشف قیمت خودرو عنوان کرد و گفت: بورس در شرایط فعلی و تا رسیدن به شرایط مطلوب عرضه بهترین روش برای کشف قیمت خودرو است که می تواند به حفظ منافع تولید کننده و مصرف کننده کمک کند.

وی در ادامه بر تاثیر مستقیم عرضه خودرو در بورس بر افزایش میزان فروش و رشد سهام خودروسازان و همچنین شناسایی سود برای سهامداران تاکید و بیان کرد: بورس علاوه بر سودآوری برای تولید کننده و مصرف کننده حقیقی موجب کشف قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضا می شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو تصریح کرد: بر اساس اسناد و مدارک ارائه شده از سوی ایران خودرو قیمت تمام شده یک دستگاه پژو 300 میلیون تومان است اما به خودروساز تکلیف می کنند که باید آن را به قیمت 200 میلیون تومان عرضه کند حال سوال این است که این 100 میلیون تومان ما به التفاوت را چه کسی باید پرداخت کند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان اشاره کرد: فروش خودرو به روش قرعه کشی زمینه ساز فضای سوداگری در بازار خودرو شده است زیرا سوداگران در بازار، خودرو را به قیمت دستوری خریداری کرده و با سودی کلان در بازار می فروشند اما با عرضه خودرو در بورس کالا شاهد حذف فضای دلالی از بازار خودرو خواهیم بود.

انتهای پیام/ منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی