پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی و رقیب مرسدس بنز جی کلاس

آئودی در صدد رقابت با مرسدس بنز G کلاس

مدت هاست که شایعه شده آئودی به دنبال پاسخی دندان شکن به مرسدس بنز G کلاس بوده تا بتواند این آفرودر لاکچری محبوب را به چالش بکشد. آئودی Activesphere کانسپت پاسخ آئودی به مرسدس بنز برای رقابت با EQG خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اطلاعات داخلی از آئودی حاکی از آنست که […]

سامیار راشد
جمعه - ۷ بهمن ۱۴۰۱

مدت هاست که شایعه شده آئودی به دنبال پاسخی دندان شکن به مرسدس بنز G کلاس بوده تا بتواند این آفرودر لاکچری محبوب را به چالش بکشد. آئودی Activesphere کانسپت پاسخ آئودی به مرسدس بنز برای رقابت با EQG خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اطلاعات داخلی از آئودی حاکی از آنست که این برند آلمانی، مصرانه در حال پیگیری تولید یک آفرودر لوکس الکتریکی است که البته هنوز تأییدیه آن از سوی مقامات آئودی دریافت نشده است. در صورت اخذ تأییدیه تولید چنین خودرویی، احتمال می رود تا در سال 2027 راهی بازار شود که تقریبأ سه سال پس از عرضه جهانی مرسدس بنز EQG خواهد بود.

طراح ارشد آئودی؛ Mark Lichte نیز معتقد است که خانواده آئودی فضای خالی برای چنین محصولی را دارد. او به رقابت با مرسدس بنز G کلاس و لندروور دیفندر اشاره می کند ولی اذعان دارد که همچون آفرودرهای نام برده از ظاهر قوطی شکل و هندسی بهره نمی برد و بسیار خاص تر خواهد بود.

این شاسی بلند آفرود با 4.98 متر طول، 2.07 متر عرض و 1.06 متر ارتفاع، در حقیقت همانند تسلا سایبرتراک، تلفیقی از کاربری یک شاسی بلند و یک وانت باری را ارائه می دهد و می توان در قسمت محفظه بار، حتی تا دو دستگاه دوچرخه را نیز جای داد.

قلب تپنده آئودی Activesphere کانسپت، نیرومحرکه 100 کیلوواتی بوده که می تواند با یکبار شارژ کامل، مسافت 600 کیلومتر را طی کند. دو موتور الکتریکی این کانسپت می توانند مجموعأ 436 اسب بخار نیرو و 720 نیوتون متر گشتاور را به زمین منتقل کنند.

یکی از ویژگی های جالب Activesphere کانسپت اینست که تصاویر توپوگرافی سه بعدی را بر روی مسیر پیش رو پروجکت می کند تا راننده بتواند اطلاعات مسیریابی را دقیق تر و واضح تر متوجه شود که شاید تکنولوژی آن برای تولید انبوه تا سال 2026 یا 2027 که این خودرو قرار است راهی بازار شود، امکان پذیر باشد.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی