پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید موتورسیکلت

تولید “موتور ملی” موتورسیکلت باید توجیه اقتصادی داشته باشد

به گفته دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، تولید موتورملی موتورسیکلت کار دشواری نیست اما باید توجیه اقتصادی داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  بهمن ضیاءمقدم دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران اظهار کرد: امروز و در دسته موتورسیکلت‌های پُرتیراژ، به‌جز موتور (Engine) که از خارج از کشور تامین می‌شود، در سایر اجزا و قطعات […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ بهمن ۱۴۰۱

به گفته دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، تولید موتورملی موتورسیکلت کار دشواری نیست اما باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

بهمن ضیاءمقدم دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران اظهار کرد: امروز و در دسته موتورسیکلت‌های پُرتیراژ، به‌جز موتور (Engine) که از خارج از کشور تامین می‌شود، در سایر اجزا و قطعات متشکله بیش از 60 درصد داخلی‌سازی محقق شده است.

این مقام صنفی اشاره کرد: گرچه تولید موتور (Engine) ملی در دستور کار است، اما در عین حال تحقق این مهم نیازمند حمایت دستگاه‌ها و همچنین رفع موانع و مشکلات از جمله تغییرات پیاپی قوانین و مقررات است.

وی اضافه‌کرد: به‌طور مثال مقرر شده از سال 1403 موتورسیکلت‌های تولیدی دارای استاندارد یورو5 باشند، موضوعی که به‌طور قطع هزینه‌های بالایی برای شرکت‌ها به دنبال خواهد داشت.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران از ورود خط مونتاژ موتور(Engine) توسط دو شرکت داخلی خبر داد که به‌طور قطع در تولید موتورسیکلت‌های پرتیراژ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ضیاءمقدم اظهار داشت: با اینکه از دو سال پیش طرح «کلید به کلید»؛ یعنی تحویل یک دستگاه موتور اسقاطی و در مقابل دریافت موتورسیکلت نو در اقساط 20 و 30 ماهه از سوی این انجمن مطرح شد، اما به دلیل مشکلات اقتصادی مردم متقاضی چندانی برای اسقاط موتورهای فرسوده وجود نداشت.

وی گفت: در این زمینه منتظر اجرایی شدن «قانون ساماندهی خودرو» هستیم که از خردادماه امسال از سوی مجلس ابلاغ شد، اما به دلیل نیاز به برخی اصلاحات به کمیسیون های تخصصی مجلس و در ادامه به مجمع تشخیص مصلحت نظام بازگشت و در نهایت دو هفته پیش پس از انجام اصلاحات، به ریاست‌جمهوری و در ادامه به ارگان‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

این مقام صنفی، اسقاط را بزرگترین مشکل فراروی این صنعت برشمرد، اما خاطرنشان‌کرد:‌ با این حال امروز و در صورت رفع مشکلات، اعضای انجمن حاضر به اجرایی کردن طرح کلید به کلید هستند.

وی در ادامه بیان‌داشت: سومین نمایشگاه بین المللی موتورسیکلت، دوچرخه و ماشین برقی که از چهارم بهمن‌ماه کار خود را در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی شهرآفتاب آغاز کرده بود، عصر دیروز (جمعه) و پس از چهار روز فعالیت به کار خود خاتمه داد.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: در این نمایشگاه بیش از 90 شرکت تولیدکننده موتورسیکلت و همچنین قطعه‌سازان و صنایع وابسته، در فضایی به وسعت 11 هزار متر مربع آخرین دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

ضیاءمقدم تصریح‌کرد: با وجود اقدامات و تلاش ‌های انجام شده، اما هنوز افکار عمومی، دستگاه‌ها و حتی مسوولان با قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها و دستاوردهای این صنعت آشنا نیستند.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی