پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بزرگراه امام علی(ع) رکورد دار بیشترین تعداد تصادف در تهران

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: رتبه اول تصادفات را بزرگراه امام علی (ع) دارد که در این محدوده موتورسواران ایمن رانندگی نمی‌کنند و تردد‌های زیادی نیز دارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  سرهنگ جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: مجموع 41 درصد فوتی‌ها و 63 درصد از جرحی‌ها […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۸ بهمن ۱۴۰۱

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: رتبه اول تصادفات را بزرگراه امام علی (ع) دارد که در این محدوده موتورسواران ایمن رانندگی نمی‌کنند و تردد‌های زیادی نیز دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

سرهنگ جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: مجموع 41 درصد فوتی‌ها و 63 درصد از جرحی‌ها و یازده ممیز دو دهم درصد از تصادفات خسارتی از کل تصادفات 9 ماهه امسال مربوط به تصادفات موتورسیکلت سواران بوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه بیشترین سهم تصادفات موتورسواران به بزرگراه‌های شهر تهران تعلق دارد و در جایی که ما انتظار تردد موتورسیکلت را نداریم، آن‌ها تردد کرده و چون موارد ایمنی را نیز رعایت نمی‌کنند حوادثی تلخ را شاهد هستیم.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بیش از ٥۰ درصد از تصادفات در معابر بزرگراهی شهر تهران مربوط به تصادفات موتورسواران است که راکبین موتورسیکلت رتبه دار تصادفات در بزرگراه‌ها هستند.

سرهنگ جوانبخت افزود: در واقع رتبه اول تصادفات را بزرگراه امام علی (ع) دارد که در این محدوده موتورسواران ایمن رانندگی نمی‌کنند و تردد‌های زیادی نیز دارند.

وی گفت: بعد از آن و از نظر تصادف خیزی منطقه 14 شهر تهران است و بزرگراه‌های غربی شهر تهران بیشترین میزان تصادفات موتورسیکلت را دارند.

وی افزود: نکته جالب اینجاست که ما بیشترین میزان تردد‌ها را در مناطق 11 و 12 داریم، ولی کمترین میزان و درصد تصادفات فوتی را در این محل‌ها شاهد هستیم و این گویای این است که موتورسوارانی که در این محل‌ها در حال تردد هستند به گونه‌ای حرفه ای‌تر هستند و از سرعت‌های کمتری استفاده می‌کنند و از کلاه ایمنی نیز استفاده می‌کنند.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: معابر بزرگراهی بدلیل اینکه سرعت‌ها بالاست برای تردد موتورسیکلت‌ها طراحی نشده است و نباید این راکبین در بزرگراه‌ها تردد کنند چرا که در حوادث شدت خسارات بالا می‌رود و متاسفانه شاهد حوادث تلخ در این معابر هستیم.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی