پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ایران خودرو ۷۰ درصد از قراردادهای قطعه سازان را به روزرسانی کرد

مدیر عامل ساپکو از به روز آوری قیمت قراردادهای قطعه سازان در شرکت ساپکو طبق روال همه ساله و پس از اخذ مجوزهای لازم با هماهنگی گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و این رویکرد را هم سو با تغییرات قیمتی نهاده های تولید، تحلیل شرایط اقتصادی و فضای کسب و کار دانست. به گزارش […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۹ بهمن ۱۴۰۱

مدیر عامل ساپکو از به روز آوری قیمت قراردادهای قطعه سازان در شرکت ساپکو طبق روال همه ساله و پس از اخذ مجوزهای لازم با هماهنگی گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و این رویکرد را هم سو با تغییرات قیمتی نهاده های تولید، تحلیل شرایط اقتصادی و فضای کسب و کار دانست.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

بهروز غفاری بازنگری قریب به ۱۲ هزار و ۸۰۰ قطعه مربوط به ۶۰۰ سازنده را فرایندی زمان بر دانست و از اقدامات ساپکو از ابتدای امسال در این خصوص و به روزآوری ۷۰ درصد از قراردادها تا پایان آذرماه خبر داد.

وی همچنین در خصوص نرخ دستمزد عنوان کرد: شرکت ساپکو رشد اعلام شده از سوی دولت مبنی بر افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد در سال جاری را با احتساب نرخ مصوب و توافق شده سال قبل در قیمت قطعات لحاظ کرده است.

غفاری در خصوص قیمت مواد اولیه و قطعات نیم ساخته داخلی اظهار کرد: شرکت ساپکو بر اساس روند تغییرات قیمت نهاده های تولید و مراجعی نظیر بورس کالا، قیمت ها را تعدیل کرده و در صورت ارزی بودن موارد فوق، تغییرات نرخ ارز و تعرفه گمرک بر مبنای اعلام مراجع رسمی و اخذ مدرک از سازندگان، ملاک بازنگری قیمت ها در قرارداد قطعه سازان قرار گرفته است.

مدیرعامل ساپکو با اشاره به همکاری و تعامل مثبت ساپکو و قطعه سازان در بازنگری قراردادها در خصوص سایر بخش های تحلیل قیمت نیز از هم سویی با رویه ها و اصول کارشناسی مورد توافق سازندگان و ساپکو در محاسبات قیمتی خبر داد و اظهار کرد: هم سو با سیاست های دولت و وزارت صمت، اقدامات کنترلی به منظور کاهش هزینه ها، بهینه سازی فرایندها، افزایش بهره وری و کارایی سیستم در شرکت ساپکو اعمال شده و سازندگان نیز اعمال رویه های مذکور را به منظور پایداری در شرایط سخت در دستور کار قرار داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی