پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شیائومی MS11

تصاویر کامل خودرو شیائومی لو رفت / رقیب تسلا از چین

حدود یک هفته پیش بود که تصاویر سپر جلو و عقب خودرو شیائومی در اینترنت پخش شد و حالا پیش از رونمایی رسمی، تصاویر کامل آن لو رفته و طرفداران این برند را بسیار خرسند کرده است. طبق تصاویر لو رفته و نوشته روی پلاک، اولین خودرو شیائومی، MS11 نام خواهد گرفت. به گزارش پایگاه […]

سامیار راشد
دوشنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

حدود یک هفته پیش بود که تصاویر سپر جلو و عقب خودرو شیائومی در اینترنت پخش شد و حالا پیش از رونمایی رسمی، تصاویر کامل آن لو رفته و طرفداران این برند را بسیار خرسند کرده است. طبق تصاویر لو رفته و نوشته روی پلاک، اولین خودرو شیائومی، MS11 نام خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شیائومی در سال 2021 بخش خودروسازی خود را راه اندازی کرد تا وارد این صنعت پول ساز شود. این غول تکنولوژی چینی قصد دارد تا در کنار تلفن های همراه، بازار خودرو را نیز به تسخیر خودش در بیاورد.

طراحی کوپه مانند این سدان، همچون سایر تولیدات این برند معظم چینی، بسیار دوست داشتنی است. شیائومی MS11 با کمترین خطوط بر روی بدنه و احجام ورم کرده، بدنه بی آلایشی دارد. نوار چراغ LED چراغهای جلو نیز کاملأ متمایز هستند. اینطور که بنظر می رسد، MS11 از آیرودینامیک بسیار بهینه ای نیز برخوردار بوده و یکی از بهترین ها در میان سدان هاست. در کل منتقدین طراحی بر این عقیده اند که طراحی سدان شیائومی، شباهت غیر قابل انکاری را با محصولات مکلارن دارد مخصوصأ در قسمت چراغ جلو. از سوی دیگر، برخی ها معتقدند که چراغ عقب به آستون مارتین DBS و رینگ ها به رینگ های لامبورگینی هوراکان EVO شبیه است. بر روی قسمت جلو سقف نیز یک سنسور LiDar دیده می شود که حاکی از استفاده از تکنولوژی خودران در این خودرو می باشد.

هنوز اطلاعات کامل خودرو شیائومی منتشر نشده است و قدرت، نوع موتور الکتریکی و برد مسافتی، قیمت و زمان عرضه آن به بازار مشخص نیست. کمپانی های CATL و BYD، تأمین کنندگان باتری های MS11 خواهند بود و موتور الکتریکی این خودرو در داخل خود کمپانی شیائومی توسعه یافته و به تولید می رسد.

رقیب اصلی خودرو شیائومی، محصول مشترک سونی و هوندا خواهد بود که با برند AFEELA وارد کارزار خودرو شده اند. بنابراین طی سالهای آینده رقابت سنگینی بین دو غول تکنولوژی ژاپن و چین در صنعت خودروسازی برقرار خواهد بود.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی