پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

امسال سایپا اولین ‌و بزرگترین واردکننده خودرو خواهد شد

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا؛ سایپا امسال اولین و بزرگترین واردکننده خودرو در بخش خودروهای CBU در کشور خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا امسال اولین و بزرگترین واردکننده خودرو در بخش خودروهای CBU در کشور خواهد شد. وی بیان کرد: واردات خودرو در […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا؛ سایپا امسال اولین و بزرگترین واردکننده خودرو در بخش خودروهای CBU در کشور خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا امسال اولین و بزرگترین واردکننده خودرو در بخش خودروهای CBU در کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: واردات خودرو در سایپا در حال اجرا است. سفارشات انجام شده و اولین محموله یک هزار دستگاهی در حال رسیدن بهکشور است.

وی اضافه کرد: باید به سرعت ثبت سفارش بعدی را انجام دهیم تا بتوان خودروهای وارداتی را بر اساس قانون و به طور مناسب دراختیار مردم قرار داد و این موضوع مستلزم حمایت سیستم بانکی در زمینه تامین منابع ارزی بعد از تخصیص بانک مرکزی است.

تیموری متذکر شد: امسال با افزایش تولید، تغییر در ترکیب محصولات و تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ توانستیم به درآمدمناسبی دست یابیم و فروش سایپا تا پایان سال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: در شرکت های معتبر دنیا حدود ۹۰ درصد هزینه فروش محصول با حمایت سیستم های بانکی صورت می گیرد ولی در گروهسایپا با توجه به محدودیت های شورای پول و اعتبار مبلغ محدودی دریافت شده و بقیه از محل گردش درآمد شرکت سایپا تامین شدهاست.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان اشاره کرد: در سال آینده دو موضوع مهم در دستور کار است، افزایش تیراژ تولید و فروشگروه سایپا به بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در خودروهای داخلی خواهد رسید که این نیاز به عزم جدی در حمایت سیستم های بانکیدارد تا بتوان زنجیره تامین قطعات را از طریق خدمات متنوع بانکی تامین کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی