پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید انبوه دنا جوانان و تارای سال ایران خودرو آغاز شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که با بهبود مشخصات و کیفیت محصولات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برمی داریم، اعلام کرد: به زودی محصول جدید تارای سال که طبق نظرات مشتریان بهبود یافته از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  مهدی خطیبی در مراسم تولید […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که با بهبود مشخصات و کیفیت محصولات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برمی داریم، اعلام کرد: به زودی محصول جدید تارای سال که طبق نظرات مشتریان بهبود یافته از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

مهدی خطیبی در مراسم تولید انبوه دو محصول دنا جوانان و تارای سال به عنوان قرار یازدهم برای توسعه محصولات، با بیان این که در محصول دناجوانان تغییرات اساسی نسبت به نسخه قبلی ایجاد شده، گفت: قوای محرکه جدید (موتور جدید پرقدرت EFP با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر و گیربکس شش سرعته) و افزودن سیستم های جدید کی لس، سنسور نور و باران، سامانه پایش فشاد باد تایرها و… در مسیر تحقق خواست مشتریان صورت گرفته است.

وی با بیان این که بیش از ۱۰ بهبود در محصول تارای سال نسبت به نسخه پیشین ایجاد شده، گفت: هر اقدامی که در گروه صنعتی ایران خودرو در مسیر توسعه محصولات انجام می شود، براساس خواست مشتریان و به خصوص نسل جوان است.

خطیبی تصریح کرد: باید به گونه ای تولیدات را دنبال کنیم که مصرف کنندگان و به ویژه جوانان بتوانند لذت کافی از رانندگی ببرند.

وی افزود: در کنار بهینه سازی که در زمینه ویژگی های فنی و عملکردی خودروها صورت گرفته، تنوع رنگ نیز در محصولات براساس نیاز مصرف کنندگان اعمال شده است که سبب افزایش جذابیت آن برای قشر جوان شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این که تغییرات باید برای مردم و مشتریان ملموس باشد، گفت: تولید محصولات را به سمتی برده ایم که مصرف کنندگان با افتخار محصول ساخت داخل را انتخاب کنند و ما نیز با افتخار طبق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خودکفایی و تولید ملی، محصولات را مزین به مهر «ساخت ایران» می کنیم.

خطیبی با بیان این که به زودی شاهد عرضه دو محصول دناجوانان و تارای سال به بازار خواهیم بود، تصریح کرد: در اسفندماه خودروی جدیدی از خانواده هایما به سبد محصولات ایران خودرو اضافه خواهد شد و به این ترتیب تعداد خودروهای هایما به چهار مدل شاسی بلند خواهد رسید.

به گفته وی، در نیمه های سال آینده دو محصول جدید ری را و محصول پروژه TF۲۱ نیز وارد بازار خواهند شد.

خطیبی همچنین از تولید انبوه کشنده آتامان تا پایان سال خبر داد و گفت: اولین کشنده داخلی ایران خودرو دیزل در اسفندماه به تولید انبوه خواهد رسید.

قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این مراسم، رشد در گروه صنعتی ایران خودرو را رشدی متوازن خواند و گفت: به دستور مدیرعامل گروه، همان طور که در کمیت شاهد افزایش در شمارگان تولید هستیم در موضوع توسعه و تنوع محصولات نیز برنامه های متنوعی در مرکز تحقیقات ایران خودرو درحال اجرا است که امروز دو محصول حاصل این عزم و اراده را به تولید انبوه رسانده ایم.

کیانوش پورمجیب ضمن برشمردن بهبودهای صورت گرفته در دناجوانان و تارای سال نسبت به نسخه های پیشین افزود: دنا با قوای محرکه به روزتر و مصرف سوخت یک لیتر کم تر و مجهز به سامانه برق و الکترونیک متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو به تولید انبوه رسیده است.

وی اظهار کرد: یکی از مزایای سامانه برق و الکترونیک ایران خودرو در تک نود بودن است که تمامی کارکردها توسط یک نود صورت می گیرد که سرعت پردازش توسط این سامانه نسبت به سامانه های پیشین بالاتر، به روزتر و کارآمدتر است، به گونه ای که به راحتی می توان امکانات جدیدی را برای محصولات تعریف و اجرا کرد.

پورمجیب محصولات جدید را منطبق با استانداردهای تکلیف شده توسط سازمان استاندارد دانست و گفت: عمده استانداردهای جدیدی که سازمان استاندارد تکلیف کرده است را در محصولات جدید و به روز شده به کار برده ایم، سامانه های مختلف پایش فشاد باد تایرها، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سامانه تعویض بهینه دنده، سنسور نور و باران، کنترل پایداری الکترونیکی، صندوق پران به وسیله پا و… از جمله این بهبودهاست.
به گفته پورمجیب، دنا و تارا استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

وی تغییرات اعمال شده در محصولات را براساس نتایج نظرسنجی از مشتریان دانست و گفت: گرم کن صندلی، تغییر گرافیک چراغ عقب، جعبه ذخیره کننده برخی محتویات برای صندلی عقب و جلو، تغییر محل کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی به روی درها از جمله خواسته های مشتریان بوده که در محصولات اعمال شده است.
قائم مقام تامین و تولید ایران خودرو تصریح کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در جهت رضایتمندی مشتریان است که امیدواریم به این هدف دست یابیم، البته مسیر ارتقای محصولات و کیفی سازی آن بی پایان است.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی