پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تایر_لاستیک

افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک

رئیس اتحادیه لاستیک، فیلتر و روغن موتور گفت: در حال حاضر بازار به دلیل توقیف مقداری از لاستیک های وارداتی در گمرک و بنادر با افزایش 20 الی 30درصدی قیمت لاستیک مواجه شده است.  علاوه بر این وی درباره روغن های تقلبی در بازار هشدار داد. عباس سماواتی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، اظهار داشت: […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۴

رئیس اتحادیه لاستیک، فیلتر و روغن موتور گفت: در حال حاضر بازار به دلیل توقیف مقداری از لاستیک های وارداتی در گمرک و بنادر با افزایش 20 الی 30درصدی قیمت لاستیک مواجه شده است.  علاوه بر این وی درباره روغن های تقلبی در بازار هشدار داد.

عباس سماواتی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، اظهار داشت: موضوع روغن های تقلبی در بازار شایع شده و متولیان تولید این نوع روغن ها محصولات خود را در کشور توزیع نموده و مصرف کننده نیز بدون اطلاع از اصل یا غیر اصل بودن محصول آن را خریداری می نماید.

وی در ادامه افزود: دلیل عمده تولید و توزیع روغن های تقلبی می تواند قیمت بالای آن در بازار باشد که عاملان را به سمت واردات و ساخت روغن های تقلبی ترغیب نموده است.

سماواتی اذعان داشت: اتحادیه با بررسی و نظارت بر بازار روغن ، موارد تخلف را به سازمان استاندارد و حمایت از مصرف کننده و وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داده و بعد از آن پیگیری و برخورد با عاملان تخلف به عهده سازمان های مذکور است.

وی خاطرنشان کرد: وجود روغن های تقلبی و محصولات قاچاق در بازار در درجه اول به صنعت کشور ضربه زده و باعث زیان هایی می گردد واز همه مهمتر استفاده از روغن های تقلبی باعث ایجاد آلایندگی هوا می شود که سازمان های مربوطه باید با نظارت و مجازات متخلفین و عاملان قاچاق از ایجاد ضررهای جبران ناپذیر در این زمینه جلوگیری نمایند.

سماواتی در ادامه با اشاره به تغییر نرخ دلار گفت: نرخ دلار تا کنون تأثیری بر قیمت بازار این صنف نداشته ولی از سوی دیگر کاهش قیمت نفت در برخی کشورها موچب افزایش قیمت مواد روغنی در بازار گشته که باید این قیمت ها به میزان قیمت گذشته بازگردد.

وی در پایان افزود: با توجه به تورم و شرایط نامناسب اقتصادی ، بازار محصولات لاستیک، فیلتر و روغن موتور شرایط مطلوبی ندارد و می توان گفت در حال حاضر اقثصاد واحدهای صنفی راکد است که با وجود این شرایط امیدواریم با دلسوزی و حمایت دولت وضعیت اقتصادی بهبود یافته و بازار به حالت قبل بازگردد.

برچسب‌ها : قیمت لاستیکلاستیک

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی