پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامبیز دیرباز، سفیر تیگو8 پرو مکس/ غول دو دیفرانسیل در کنار آقای بازیگر

کامبیز دیرباز، هنرمند نام‌آشنای کشورمان، که سابقه بیش از دو دهه حضور در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون را در کارنامه خودمی‌بیند، به طور رسمی به‌عنوان سفیر خودروی تیگو8 پرو مکس معرفی شد به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کامبیز دیرباز، هنرمند نام‌آشنای کشورمان، که سابقه بیش از دو دهه حضور در عرصه سینما، تئاتر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

کامبیز دیرباز، هنرمند نام‌آشنای کشورمان، که سابقه بیش از دو دهه حضور در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون را در کارنامه خودمی‌بیند، به طور رسمی به‌عنوان سفیر خودروی تیگو8 پرو مکس معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کامبیز دیرباز، هنرمند نام‌آشنای کشورمان، که سابقه بیش از دو دهه حضور در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون را در کارنامه خودمی‌بیند، به طور رسمی به‌عنوان سفیر خودروی تیگو8 پرو مکس معرفی شد. برند فونیکس که اخیرا محصول لوکس دو دیفرانسیل خود راروانه بازار کرده در نخستین روزهای بهمن سال جاری از همکاری خود با این هنرمند مطرح در قالب سفیر تیگو8 پرو مکس، پردهبرداشت.

تیگو8 پرو مکس: چیزی برای افزودن نیست!

بازار خودرو ایران خلأ خودروی دو دیفرانسیل صفر کیلومتر را حس می‌کرد و در همین مقطع، برند فونیکس که تجربه خوبی را با تیگو8 پرو به عنوان محصولی لوکس برای مشتریان رقم زد، نسبت به ارائه نسخه فیس‌لیفت این خودرو اقدام کرد. بدین ترتیب، تیگو8 پرو مکس،تنها کراس اوور پریمیوم و دو دیفرانسیل بازار لقب خواهد گرفت.

مهم ترین گام توسعه در تیگو8 پرو مکس را باید مربوط به مشخصات فنی آن دانست. این کراس‌اوور از یک موتور 2 لیتری TGDI بهرهمی‌برد که علاوه بر انتقال بهتر هوا از محفظه احتراق، سوخت را به طور مستقیم تزریق می‌کند. جمیع این عوامل موجب شده تیگو8 پرومکس بتواند قدرتی معادل 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر را تولید کند و پرقدرت‌ترین خودروی مونتاژی لقب بگیرد.

قدرت تولیدی این موتور از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (W-DCT) به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. اما تفاوت این خودرو AWD با محصولات مشابه 4WD در این است که علاوه بر عدم نیاز به مهارت خاص در رانندگی با خودروهای دو دیفرانسیل، در تیگو8 پرومکس شاهد مواردی نظیر  قفل شدن دیفرانسیل در پیمودن ناهمواری‌های لغزنده نخواهیم بود. این خودرو به طور پیش فرض، قدرت تولیدیرا بیش‌تر به چرخ های جلو منتقل می‌کند و در صورت نیاز برای مدیریت پایداری و کنترل حرکت، می‌تواند بخشی از آن را به چرخ هایعقب انتقال دهد.

در این کراس اوور، تغییراتی جزئی را نیز در بخش طراحی شاهد هستیم. فریم جلوپنجره بزرگ‌تر شده و رنگ خاکستری به جذابیتظاهری آن افزوده است. در بخش عقب هم گرافیک چراغ‌های عقب به صورت یخی تبدیل شده و نسبت به نسخه پرو متفاوت است. طراحیدیفیوزر نیز متفاوت شده و شاهد چهار خروجی واقعی برای دو منبع اگزوز هستیم. همچنین در بخش امکانات رفاهی کابین، این خودرواز 3 حالت رانندگی جدید «برفی»، «گل و لای» و «آفرود»، علاوه بر مودهای «اسپرت»، «اکو» و «نرمال» بهره می‌برد.

امکانات تیگو8 پرو مکس

از امکانات ایمنی و رفاهی فونیکس تیگو ۸ پرومکس می توان به مواردی نظیر چراغ های تمام ال ای دی با فناوری کنترل زاویه تابش(AFS IHC,)، ورود مو استارت بدون کلید (PEPS)، درب برقی صندوق، دوربین ۳۶۰ درجه(AVM)، سنسور عقب، سقف پانورامیک،سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب (Boss Key)، تهویه دوکاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیفعقب، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP, TCS)، کروز کنترل تطبیق پذیر (ACC, ICA)، رانندگینیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی،اتوهلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی (HAC)، تابلوخوان (TSR)، تنظیم حالت رانندگی واشاره کرد.

 

برند فونیکس که علاوه بر تجهیز به تکنولوژی‌های روز دنیا، برای فاکتور تجربه مشتری اهمیت فراوانی قائل است، با ارائه این خودرویپرقدرت، ضمن پاسخ دادن به عطش بازار، تجربه‌ای جدید و لذتی مضاعف از امکان پیمودن ناهمواری‌ها، مسیرهای غیرشهری وطبیعت‌گردی را برای مشتریان خود رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی