پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه خودرو در بورس

خودروسازان موظف به عرضه خودرو در بورس کالا شدند

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 بیان کرد: خودروسازان باید تمام خودروهای خود را در بورس کالا عرضه کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در توضیح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق 1402 گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که کلیه واحدهای آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 بیان کرد: خودروسازان باید تمام خودروهای خود را در بورس کالا عرضه کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در توضیح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق 1402 گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که کلیه واحدهای آموزشی مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف هستند همچنین وزارت راه و شهرسازی مجاز شد در راستای نگهداری راه‌های کشور و تجهیزات توسعه رادارخانه‌ها جهت مقابله و پیشگیری از بلایای طبیعی نسبت به واردات ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز سازمان راهداری با عمری کمتر از پنج سال با استفاده از معافیت عوارض و حقوق گمرکی و بازرگانی اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون تصویب کرد: عوارض خروج کشور 20 درصد افزایش یافت که این میزان جهت زیرساخت‌های گردشگری هزینه خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در خصوص مصوبه دیگر این کمیسیون اظهار کرد: یک درصد از منابع حاصل از وصول عوارض کالا و خدمات سازمان‌های مناطق‌ آزاد صرف اشتغال در کمیته امداد به میزان 60 درصد و سازمان بهزیستی به میزان 40 درصد می‌شود؛ در سال آینده نرخ چهار درصد حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی و دارو از چهار درصد به یک درصد تقلیل پیدا می‌کند.

زارع اظهار کرد که معافیت والدین برای فرزند سوم به بالا به میزان 15 درصد تعیین شد؛ علاوه بر این کلیه طرح‌های زودبازده و عامل‌منفعه که توسط نیروهای بسیجی در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و شهری و شهرستان‌ها اجرا می‌شود از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض معاف شدند.

وی ادامه داد: طبق مصوبه دیگر کمیسیون، کلیه رده‌های بسیج مستضعفین (پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج)، پاسگاه‌ها، کلانتری‌ها و موزه‌های دفاع مقدس از پرداخت حق انشعاب برق، گاز، آب و فاضلاب، تلفن، عوارض شهرداری و شمارش‌گرها و کلیه خدمات دولتی و عوارض معاف شدند؛ هزینه دادرسی شورای حل اختلاف در دعاوی مالی به معادل 80 درصد هزینه دادرسی رسیدگی به این دعاوی در محاکم دادرسی افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 گفت: همچنین کمیسیون تلفیق تصویب کرد که شرکت‌های خودروساز داخلی موظف هستند تا براساس برنامه تولیدی طبق بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به تصویب شورای رقابت می‌رسد، از ابتدای سال آینده خودروهای تولیدی خود را از طریق بورس کالا و براساس ضوابط مربوطه عرضه کنند شورای رقابت موظف است براساس بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 تا پایان فروردین‌ماه سال آینده قیمت جدید خودروها را براساس آنالیز هزینه تمام شده و با در نظر گرفتن هزینه‌های تحقیق و توسعه و هزینه‌های مالی مرتبط با فعالیت‌های تولیدی مورد تایید حسابرس محاسبه و در بازه‌های حداکثر سه ماه مجددا بروزرسانی کنند. شرکت‌ بورس کالا موظف است 85 درصد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت مصوب شورای رقابت را به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کند تا به منظور توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با شاخص جمعیت و محرومیت در قالب پرداخت به ذی‌نفع نهایی با نظارت وزارت کشور در اختیار شهرداری‌ها قرار دهند.

وی درباره این مصوبه توضیح داد: با این مصوبه شرکت‌های خودروسازی باید کل تولیدات خود را در بورس عرضه کنند و مابه‌التفاوت قیمتی که شورای رقابت آنالیز می‌کند و همچنین قیمتی که در بورس عرضه می‌شود، 85 درصد آن باید صرف حمل و نقل درون شهری با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار شود. این مصوبه برای مقابله با سوداگری و دلالی است.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی