پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری ویژن جی تی

فراری Vision GT / اسب سرکش رویایی

اگر خودروسازان بخواهند بی حد و مرز و بدون چارچوب و محدودیت های رایج، خودرویی را طراحی کنند نتیجه چه خواهد شد؟ از محدودیت های ساخت و تولید گرفته تا محدودیت های قوانین تردد در خیابان ها و حتی پیست ها، مانع از این می شود که خودروسازان بتوانند تمامی خلاقیت خود را در طراحی […]

سامیار راشد
یکشنبه - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

اگر خودروسازان بخواهند بی حد و مرز و بدون چارچوب و محدودیت های رایج، خودرویی را طراحی کنند نتیجه چه خواهد شد؟ از محدودیت های ساخت و تولید گرفته تا محدودیت های قوانین تردد در خیابان ها و حتی پیست ها، مانع از این می شود که خودروسازان بتوانند تمامی خلاقیت خود را در طراحی و ساخت یک خودرو بکار بگیرند. به لطف سری ویدئو گیم گرن توریسمو، این رویا محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سری بازی گرن توریسمو از سال 2013 و قسمت ششم بازی، فراخوانی را به خودروسازان اعلام کرد تا هر خودروساز بدون محدودیت، یک سوپراسپرت تمام عیار را طراحی کند. در ابتدا تعداد اندکی از خودروسازان به این فراخوان اهمیت دادند اما رفته رفته سایر خودروسازان نیز به این فراخوان ابراز علاقه کردند. این سری از کانسپت های مجازی، ویژن گرن توریسمو کانسپت نام دارند.

جدیدترین خودروسازی که به این فراخوان پیوسته است، فراری می باشد. فراری با طراحی رترو این کانسپت، خودروهای مسابقه ای دهه 60 و 70 را یادآور می شود. فراری بیش از آنکه به طراحی و نیرومحرکه ویژن جی تی توجه داشته باشد، به آیرودینامیک آن پرداخته است.

موتور این اسب سرکش، یک واحد شش سیلندر سه لیتری تویین توربو بوده که در 296 GTB نیز استفاده می شود با این تفاوت که با انبوهی از اصلاحات و بهینه سازی ها، می تواند 1030 اسب بخار نیرو و 900 نیوتون متر گشتاور را تولید کند که برای یک موتور شش سیلندر آمار حیرت انگیزی است. سه موتور الکتریکی کوچک نیز می توانند 326 اسب بخار نیرو و 110 نیوتون متر گشتاور مضاعف را برای ویژن GT تولید کنند و شتاب صفر تا صد آن، زیر 2 ثانیه اعلام شده است.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی