پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

گلایه مدیرعامل ایران خودرو دیزل از بی مهری ها به تولید ملی

آیین تحویل بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده شرکت ایران خودرو دیزل به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد تا محصولات ایران خودرو دیزل جان تازه‌ای به ناوگان جاده‌ای پخش فرآورده‌های نفتی کشور ببخشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  در ابتدای این آیین تحویل، مهندس توسلی‌مهر با معرفی اجمالی از […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۴ اسفند ۱۴۰۱

آیین تحویل بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون کشنده شرکت ایران خودرو دیزل به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد تا محصولات ایران خودرو دیزل جان تازه‌ای به ناوگان جاده‌ای پخش فرآورده‌های نفتی کشور ببخشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

در ابتدای این آیین تحویل، مهندس توسلی‌مهر با معرفی اجمالی از توانمندی‌های شرکت ایران‌خودرو دیزل، از آمادگی بالای این شرکت برای خدمات‌رسانی به ارگان‌های مختلف و یاری‌رسانی به خدماتی چون سوخت‌رسانی و تجهیز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد و اعلام کرد: ایران‌خودرو دیزل با محصولات جدید و باکیفیت، فاصله معناداری نسبت به شرکت‌های خودروساز تجاری پیدا کرده است و می‌تواند نقش عمده‌ای در خدمات‌رسانی به سراسر کشور ایفا کند.

وی با اشاره به این که ایران‌خودرو دیزل ۷۱ درصد از سهم تولید کامیون کشنده در بازار را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: با نگاهی به محصولات جدید، راهبردی و باکیفیت هیچ بهانه‌ای برای بی توجهی به تولیدات ملی و داخلی باقی نمانده و تفکر واردات خودروهای خارجی در صنعت کشور موضوعی کاملا بی‌اساس است.

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اعلام این که تولیدکننده‌های خودروهای تجاری چاره‌ای جز رفتن به سمت محصولات برقی ندارند، خاطرنشان کرد: ایران‌خودرو دیزل برای تحقق این مهم، اقدامات خوبی انجام داده و با تولید اتوبوس برقی و برنامه‌های تولید دانش‌بنیان این مهم را اثبات کرده است و تنها با یاری دولت این محصولات می‌توانند روانه بازار شوند.

وی با ارایه گزارش‌هایی از تنوع تولیدی و کیفی محصولات ایران‌خودرو دیزل تاکید کرد، این شرکت می‌تواند با هماهنگی شرکت نفت و سازمان محیط‌زیست گام‌های مؤثری در خصوص حرکت به سمت سوخت‌های پاک و خدمت‌رسانی در این خصوص به مردم بردارد و ایران‌خودرو دیزل هیچ مشکلی برای تامین و تجهیز ناوگان حمل نقل سوخت‌رسانی در کشور ندارد و با آمادگی کامل کنار شرکت نفت ایستاده است.

در ادامه این مراسم، سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به برودت هوا در زمستان امسال، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث شد تا نیاز به حمل‌ونقل و سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها برای تامین سوخت و گرمایش استان‌ها بیش‌ازپیش حس شود.

وی با اشاره به این که شرکت ملی نفت با وجود داشتن ۱۶ هزار خط لوله مجبور است در حوزه ناوگان حمل‌ونقل سوخت نیز اقداماتی صورت دهد، افزود: در این خصوص اقداماتی برای تامین و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل سوخت‌رسانی خود انجام دادیم و یکی از اقدامات مهم، همکاری با شرکت ایران‌خودرو دیزل است.

وی با اشاره به این که نیاز شرکت نفت به مخازن پشتیبان و متحرک حدود ۳۰ هزار نفت‌کش است تا سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها به سهولت انجام پذیرد، افزود: تجهیز ناوگان حمل‌ونقل سوخت‌رسان نیازمند همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و باسابقه است که شرکت ایران خودرو دیزل بسیاری از این شرایط را برای همکاری داراست.

سالاری با اشاره به این که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۵/۲ میلیارد لیتر سوخت بیش تر مصرف داشته‌ایم، توجه به سوخت‌رسانی درست و آمادگی برای مدیریت بحران در حوزه انرژی را معطوف به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در این حوزه دانست و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که در حوزه امنیت انرژی، مردم کشور ایران با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان با اشاره به تحویل به‌موقع خودروها با قیمت مناسب محصولات ایران‌خودرو دیزل، همکاری با این شرکت را اقدامی جهادی توصیف و اظهار امیدواری کرد، با این همکاری‌ها و همدلی‌ها، خدمات‌رسانی هرچه بهتری به مردم عزیزمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی