پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

میتسوکا viewt / تویوتا یاریسی که دوست دارد جگوار باشد

برند میتسوکا (Mitsuoka) یک خودروساز کهنه کار بوده که در دهه 60 میلادی تأسیس شد و به ساخت خودروهای عجیب با الهام از خودروهای کلاسیک شهرت دارد. یکی از محبوب ترین تولیدات این خودروساز، viewt نام دارد که از سال 1993 به امروز تولید می شود ولی جدیدترین نسل این مدل، بر پایه تویوتا یاریس […]

سامیار راشد
پنجشنبه - ۴ اسفند ۱۴۰۱

برند میتسوکا (Mitsuoka) یک خودروساز کهنه کار بوده که در دهه 60 میلادی تأسیس شد و به ساخت خودروهای عجیب با الهام از خودروهای کلاسیک شهرت دارد. یکی از محبوب ترین تولیدات این خودروساز، viewt نام دارد که از سال 1993 به امروز تولید می شود ولی جدیدترین نسل این مدل، بر پایه تویوتا یاریس هاچبک ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علاوه بر میتسوکا viewt، مزدا 2 هیبرید جدید نیز بر پایه تویوتا یاریس ساخته می شود. نسل پیشین  viewt توانست موفقیت زیادی را در بازارهای جهانی کسب کند و بیش از 13 هزار دستگاه از آن به فروش رسید. نسل جدید آن نیز با الهام از جگوار Mark II کلاسیک، قصد دارد همین مسیر موفقیت آمیز را ادامه دهد.

نمای جلو همچون جگوارهای دهه 60 میلادی شاهد یک جلوپنجره نعل اسبی عمودی و چراغهای گرد هستیم. درز کاپوت نیز کاملأ یادآور خودروهای کلاسیک قدیمی می باشد. سپر براق، رینگ های تخت قالپاق مانند و چراغهای عقب دایره ای، همه یادآور خودروهای کلاسیک هستند.

درحالیکه ظاهر viewt هیچ شباهتی به تویوتا یاریس ندارد، کابین آن همان کابینی دست نخورده تویوتا یاریس است با این تفاوت که میتسوکا با تودوری و رنگ آمیزی جدید و همچنین جایگزین کردن لوگو تویوتا با لوگو خودش، به تغییرات کابین پایان می دهد.

قیمت پایه این خودرو عجیب الخلقه از 23 هزار دلار شروع می شود و این درحالیست که تویوتا یاریس دارای قیمت پایه 11 هزار دلار در ژاپن است. این قیمت برای نسخه فول آپشن viewt به 31 هزار دلار می رسد که برای خودرویی در این کلاس رقم قابل توجهی است.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی