پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مبلغ جریمه های رانندگی افزایش می یابد؟

رئیس پلیس راهور فراجا از بررسی پیشنهاد پلیس برای افزایش مبلغ جرائم رانندگی از سوی دولت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ضرورت بازدارندگی جرائم رانندگی گفت: یکی از مجازات‌های مربوط به تخلفات رانندگی در کشورهای توسعه یافته محرومیت از خدمات اجتماعی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ اسفند ۱۴۰۱

رئیس پلیس راهور فراجا از بررسی پیشنهاد پلیس برای افزایش مبلغ جرائم رانندگی از سوی دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ضرورت بازدارندگی جرائم رانندگی گفت: یکی از مجازات‌های مربوط به تخلفات رانندگی در کشورهای توسعه یافته محرومیت از خدمات اجتماعی است و افرادی که تخلف رانندگی داشته باشند از حضور در برخی از مسئولیت‌ها نیز منع خواهند شد چرا که قانونمداری افراد هم در سنجش صلاحیت آنان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه باید قوانین راهنمایی و رانندگی اصلاح شود، گفت: وقتی از افزایش مبلغ جریمه صحبت می‌شود منظور پرداخت جریمه نیست، منظور بازدارندگی جریمه است، جریمه یک میلیونی برای پرداخت نیست بلکه برای پیشگیری از ارتکاب تخلف است.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: در همین راستا هم ما پیشنهاد اصلاح قوانین راهنمایی و رانندگی را مطرح کردیم که انجام شد و در دستور قرار گرفته است .

هادیانفر با اشاره به ارایه پیشنهاد افزایش مبلغ جرائم رانندگی به دولت در جلسه اخیر شورایعالی ایمنی و هماهنگی ترافیک کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیران مربوطه برگزار شد، گفت: امیدواریم امروز این پیشنهاد بررسی و با آن موافقت شود و ما بتوانیم آن را در ایام نوروز ١4۰٢ اجرا کنیم.

به گفته وی افزایش مبلغ جرائم رانندگی متناسب با نرخ تورم خواهد بود و این موضوع در قانون هم پیش‌بینی شده است و هدف ما نیز نه درآمد بلکه بازدارندگی جرائم است.

هادیانفر گفت: در برخی از کشورها جریمه یک تخلف برای خودرویی ٣۰۰۰ یورو است، یعنی آن فرد باید تمام درآمد ماهانه خود را برای پرداخت جریمه یک تخلف بدهد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی