پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انتشار نخستین تصاویر سدان برقی لوتوس!

شرکت لوتوس پس از معرفی یک سوپراسپرت موتور وسط قصد دارد تا از یک سدان برقی در آینده ای نزدیک پرده برداری کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  به نظر می‌­رسد که شرکت لوتوس پس از معرفی سوپراسپرت برقی اوایا، اسپرت موتور-وسط امیرا و کراس‌اور برقی الترا، قصد دارد یک سدان برقی را هم […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

شرکت لوتوس پس از معرفی یک سوپراسپرت موتور وسط قصد دارد تا از یک سدان برقی در آینده ای نزدیک پرده برداری کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

به نظر می‌­رسد که شرکت لوتوس پس از معرفی سوپراسپرت برقی اوایا، اسپرت موتور-وسط امیرا و کراس‌اور برقی الترا، قصد دارد یک سدان برقی را هم در آینده نزدیک معرفی کند.

این خودرو که فعلا با نام موقت تایپ 133 شناخته می­‌شود، اخیراً برای آزمایشات فنی به شمال سوئد رفته و در همانجا به دام عکاسان افتاده است. نخستین نکته جالب توجه در ظاهر سدان برقی لوتوس، روکش استتاری زرد و مشکی آن است که با عدد 75، به هفتاد و پنجمین سالگرد تولد لوتوس اشاره دارد.

یکی از تصاویر هم سدان برقی لوتوس را روی یک خودروبر نشان می‌­دهد، که احتمالاً برای نجات این خودرو به آن محل آمده است.

برخلاف دو سدان برقی مطرح یعنی پورشه تایکان و آئودی E-Tron GT، سدان برقی لوتوس با فرم لیف­ت‌بک طراحی شده است، ضمن­ این‌که شیب سقف آن هم می­‌تواند به کاهش ضریب درگ و افزایش شعاع حرکتی منجر شود.

ابعاد ترمزها بسیار بزرگ به نظر می­‌رسد، درحالی‌که درگاه شارژ که روی گلگیر جلو سمت چپ قرار گرفته، از نمونه موجود در لوتوس الترا کوچکتر است.

به نظر می­‌رسد که نمای جلوی تایپ 133 بسیار به الترا شبیه باشد، ضمن ­این‌که دستگیره مخفی­‌شونده درها و دوربین‌های جانبی هم مستقیما هم از مدل شاسی‌­بلند به این خودرو منتقل شده است. در نمای عقب هم می­‌توان چراغ سرتاسری LED و لیدار روی سقف را تشخیص داد.

از برخی زوایا، وجود صندلی‌های ریکارو و میله­‌های حفاظتی در کابین قابل تشخیص است، که البته در نسخه تولیدی، حذف خواهد شد. به لطف پلتفرم برقی لوتوس که فاصله محوری 3.019 متر را برای لوتوس الترا به ارمغان آورده، انتظار می­‌رود که در کابین تایپ 133 هم با فضایی جادار مواجه باشیم.

لوتوس الترا در نسخه R، حدود 900 اسب­‌بخار قدرت و 985 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد و می‌­تواند ظرف 2.95 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. اگر تایپ 133 هم به چنین پیشرانه‌­ای مجهز شود، با خودرویی هیجان‌­انگیز مواجه خواهیم بود، مخصوصا که این سدان برقی در مقایسه با مدل شاسی­‌بلند، مطمئنا وزن کمتری دارد.

انتظار می‌­رود که سدان برقی لوتوس با حرف E در ابتدای نام خود، پس از رونمایی در اواخر سال 2023، از سال 2024 وارد بازار شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی