به گفته رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات دوچرخه و موتورسیکلت؛ نوسانات نرخ ارز سبب کمبود مواد اولیه در این صنعت شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مصطفی صفرخانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات دوچرخه و موتورسیکلت گفت: تعداد محدودی تولید کننده قطعات موتور سیکلت در تهران مشغول کار هستند که در گذشته بیشتر قطعات کاربراتوری […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو
مصطفی صفرخانی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات دوچرخه و موتورسیکلت گفت: تعداد محدودی تولید کننده قطعات موتور سیکلت در تهران مشغول کار هستند که در گذشته بیشتر قطعات کاربراتوری تولید میکردند؛ مشکلی که در خصوص فعالیت آنها وجود دارد این است که برخی از آنها آموزشهای لازم را در این خصوص ندیده اند در حالی که تولید قطعات موتور سیکلت به آموزش نیاز دارد.
وی نوسانات نرخ ارز را یکی از اصلیترین چالشهای این صنعت عنوان کرد و افزود: زمانی که تولید کننده مواد اولیه از فروش آن به دلیل نوسانات ارز جلوگیری میکند تولید کننده قطعات هم با کمبود مواد اولیه مواجه میشود.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات دوچرخه و موتور سیکلت با بیان اینکه برخی تولید کنندگان به صورت زیر زمینی و غیر قانونی فعالیت میکنند گفت: برای جلوگیری از فعالیت آنها پیشنهاد داده ایم که تمام قطعات تولیدی استاندارد، شناسه دار شوند، اما تاکنون این اقدام انجام نشده است به همین دلیل تولید قطعات زیر زمینی نیز در بسیاری از مواقع غیر قابل تشخیص است.
انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما
با سلام
چندی قبل مقاله ای در اینترنت دیدم با عنوان :
تاریخچه و جایگاه دوچرخه در ایران
بعدها دوچرخههایی با نامهای تجاری فاوریت دندهای (ساخت لهستان) – 16 لهستان و 20 چک با نمایندگی آقای حاج اکبر حمیدین و 20 مجارستان با نمایندگی شرکت بابو وارد ایران شد که به دلیل برخورداری از کیفیت و قیمت قابل قبول بسرعت در سراسر ایران با استقبال روبرو شدند.
منبع: ماهنامه اصناف تهران ۱۳۹۵/۴/۳
آقای محمد خادم منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسيكلت و لوازم يدكی تهران
دوستان گرامی آیا اطلاعات بیشتری در مورد شرکت بابو در دست است. مانند اینکه : این نام اختصار چه کلماتی بوده و توسط چه کسی اداره می شده و چه مدت از مجارستان دوچرخه وارد کرده و در چه تعدادی …
با سپاس فراوان