پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

صادرات خودرو

ایران می تواند در صادرات خودرو با کشورهای غرب آفریقا تعامل داشته باشد

وزیر صمت معتقد است که کشور ما با توجه به ظرفیت های موحود می تواند در صادرات خودرو با کشورهای غرب آفریقا تعامل داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از کانون‌های توجه ما قاره آفریقاست که دارای ظرفیت‌های بالایی است. میزان صادرات کالا‌های ما […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

وزیر صمت معتقد است که کشور ما با توجه به ظرفیت های موحود می تواند در صادرات خودرو با کشورهای غرب آفریقا تعامل داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از کانون‌های توجه ما قاره آفریقاست که دارای ظرفیت‌های بالایی است. میزان صادرات کالا‌های ما به آفریقا امسال 100 درصد افزایش یافته است.

فاطمی امین در ادامه افزود: همایش ایران و کشور‌های غرب آفریقا که به مدت سه روز برگزار می‌شود، از اولین همایشهاست که در این سطح برگزار شده است. در این همایش مسئولان و فعالان اقتصادی از 10 کشور غرب آفریقا حضور دارند.

وی با بیان توسعه تجارت با کشور‌های غرب آفریقا گفت: در همایش ایران و کشور‌های غرب آفریقا 850 میلیون دلار قرار داد و بیش از 1 میلیارد دلار تفاهمنامه امضا خواهد شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه ریز‌های انجام شده هیات 50 نفری از مسئولان و فعالان اقتصادی که در این اجلاس حضور داشتند از واحد‌های تولیدی کشور مانند فولاد، کشتی سازی، نفت و گاز و… بازدید خواهند کرد.

فاطمی امین اظهار داشت: کشور‌های غرب آفریقا ظریفیت‌های خوبی در معادن دارند و شرکت‌های ما نیز توانمندی‌های بالایی در زمینه معدن دارند که میتوان از این ظرفیت‌ها برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با کشور‌های غرب آفریقا استفاده کرد.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی