پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترکیبی ایده آل از قدرت و هندلینگ یعنی FMC T5 فردا موتورز

اف ام سی T5 نام پرچمدار شاسی بلندهای فردا موتورز بوده که یکی از لوکس ترین و ایمن ترین کراس اوورهای موجود در بازار ایران است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  اف ام سی FMC T5 شاید قدرتمندترین کراس اوور موجود در بازار نباشد، اما ترکیبی ایده آل از قدرت، امکانات ایمنی و رفاهی […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

اف ام سی T5 نام پرچمدار شاسی بلندهای فردا موتورز بوده که یکی از لوکس ترین و ایمن ترین کراس اوورهای موجود در بازار ایران است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

اف ام سی FMC T5 شاید قدرتمندترین کراس اوور موجود در بازار نباشد، اما ترکیبی ایده آل از قدرت، امکانات ایمنی و رفاهی و هندلینگ و عملکرد را به ارمغان آورده که همراه با طراحی زیبا، این خودرو را به گزینه ای جذاب برای خرید تبدیل کرده است.

پیشرانه قدرتمند و کم استهلاک

کراس اوور اف ام سی FMC T5 فردا موتورز، دارای مشخصات فنی قابل قبول و مناسبی به عنوان یک کراس اوور مجهز خانوادگیست. این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ ساخت میتسوبیشی بهره می برد که قادر به تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. سیستم سوخت رسانی این پیشرانه از نوع چند درگاهی MPI بوده و شاید مقداری توان آن را نسبت به پیشرانه های تزریق مستقیم سوخت GDI کاهش داده باشد، اما مزیت آن در بحث ماندگاری، استهلاک پایین و همچنین سازگاری با بنزین بی کیفیت است. البته تمام پیشرانه های توربوشارژ به دلیل تراکم بالا نیاز به بنزین با کیفیت و با اکتان بالا دارند تا راندمان موتور افزایش یابد و همچنین استهلاک آن کمتر شود. بدین ترتیب FMC T5 هم از این قاعده جدا نیست و برای استخراج بهترین عملکرد باید از بنزین سوپر یا اکتان بوستر استفاده کرد.

شتاب قابل قبول

شتاب صفر تا 100 خودرو FMC T5 حدود 11.5 تا 12 ثانیه بوده که برای کراس اووری با این ابعاد و جثه، رقم مناسبی محسوب می شود. همچنین نهایت سرعت قابل پیمایش FMC T5 هم 170 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پیشرانه خودرو FMC T5 دارای استاندارد آلایندگی یورو6 بوده که بالاترین سطح استاندارد آلایندگی در ایران است. این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل داخل شهری حدود 10 لیتر و در سیکل اتوبانی حدود 6.5 لیتر بنزین مصرف می کند. مصرف سوخت ترکیبی FMC T5 هم حدود 7.8 لیتر اعلام شده که البته میزان مصرف سوخت تا حد زیادی به شرایط رانندگی، دمای هوا و کیفیت بنزین مرتبط بوده که در صورت تغییر این پارامترها، ممکن است مصرف سوخت با اعداد اعلامی متفاوت باشد.

کراس اوور FMC T5 فردا موتورز به گیربکس اتوماتیک شش سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی مجهز شده که نیروی تولیدی موتور را به چرخهای جلو منتقل می کند. ترکیب این پیشرانه با این گیربکس برای FMC T5 با وزنی در حدود 1580 کیلوگرم مناسب بوده و عملکرد خوبی را برای آن رقم زده است.

هندلینگ عالی

خودرو FMC T5 جزو دسته کراس اوورهای جمع و جور رو به متوسط محسوب می شود. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4460، 1820 و 1720 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن 2720 میلی متر است. با وجود این ابعاد، فاصله بین دو محور FMC T5 بیشتر از دیگر کراس اوورهایی بوده که ابعادی مشابه دارند. همین موضوع سبب کابین جادارتر این خودرو و همچنین داینامیک و هندلینگ خوب آن به نسبت رقبا شده است.

کراس اوور اف ام سی T5 در اکسل جلو دارای تعلیق مک فرسون بوده و در اکسل عقب دارای تعلیق مستقل مولتی لینک است. سیستم تعلیق مولتی لینک عقب FMC T5 یکی دیگر از دلایل هندلینگ خوب این خودروست که به مراتب بهتر از تعلیق یکپارچه موجود در خودروهای رقیب عمل می کند و سواری نرمتر و پایداری بهتری را به ارمغان می آورد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی