پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو روسیه در تسخیر چینی ها

طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی Autostat Analytic Agency ، فروش خودروهای نو چینی، بیش از 38 درصد از فروش کل خودروهای نو خریداری شده در کشور روسیه را تشکیل می دهند. این عدد سال گذشته به کمتر از 10 درصد می رسید. این بدان معناست که بازار خودرو روسیه، در تسخیر خودروهای چینی […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۹ فروردین ۱۴۰۲

طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی Autostat Analytic Agency ، فروش خودروهای نو چینی، بیش از 38 درصد از فروش کل خودروهای نو خریداری شده در کشور روسیه را تشکیل می دهند. این عدد سال گذشته به کمتر از 10 درصد می رسید. این بدان معناست که بازار خودرو روسیه، در تسخیر خودروهای چینی است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آمار دیگر حاکی از آن هستند که فروش خودروهای نو در روسیه در سال 2022 نسبت به سال گذشته میلادی، 29 درصد کاهش را نشان می دهد که در این میان 30 درصد برندهای کره ای، 19.5 درصد برندهای کره ای، 19.2 درصد برندهای چینی و 18.5 درصد را برندهای اروپایی تشکیل می دهند.

اینطور که به نظر می رسد برندهای روسی و چینی، در حال افزایش سهم خود در بازار روسیه هستند. سهم برندهای روسی در سال 2022 از 20 به 41 درصد و سهم برند های چینی هم از 10 به 38 درصد افزایش یافته است. این درحالیست که حضور سایر برندهای خودروسازی کمرنگ تر شده است و کره ای ها از 24 به 9، اروپایی ها از 27 به 6 و ژاپنی ها از 18 به 6 کاهش داشته اند.

فروش خودروهای نو در سال 2022 به 680 هزار دستگاه رسید درحالیکه این عدد برای سال گذشته به 1.17 میلیون دستگاه می رسید و این امر کاهش 41 درصدی را نشان می دهد.

در سال 2022، میزان 33.3 درصد از تمام نمایندگی های خودرویی روسیه به خودروسازان چینی اختصاص داشت درحالیکه این عدد برای سال گذشته میلادی به 22.4 درصد می رسید. درصد رشد سالانه نمایندگی های خودروسازان روسی نیز از 13 به 14.3 درصد افزایش داشته است.

در سالهای گذشته تعداد زیادی از برندهای چینی از جمله گریت وال، Voyah، Skywell، Omoda، چری، Hongqi و FAW به خاک روسیه قدم گذاشته اند و در حال تسخیر بازار خودرویی این کشور هستند.

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی