پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چرا صندوق عقب سراتو بسته نمی شود؟

تا حالا براتون اتفاق افتاده که زمان رفتن سرِکار یا سفر یا حتی شرکت در یک جلسه ی مهم، یه دفعه متوجه بشین که در صندوق عقب خودرو بسته نمی شه ؟؟ به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  تا حالا براتون اتفاق افتاده که زمان رفتن سرِکار یا سفر یا حتی شرکت در یک جلسه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲

تا حالا براتون اتفاق افتاده که زمان رفتن سرِکار یا سفر یا حتی شرکت در یک جلسه ی مهم، یه دفعه متوجه بشین که در صندوق عقب خودرو بسته نمی شه ؟؟

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

تا حالا براتون اتفاق افتاده که زمان رفتن سرِکار یا سفر یا حتی شرکت در یک جلسه ی مهم، یه دفعه متوجه بشین که در صندوق عقب خودرو بسته نمی شه ؟؟

اگه جوابتون مثبته حتما چند بار سعی کردین تا درب صندوق را ببندین اما بعد از مدتی متوجه شدید که قفل صندوق خراب شده و نمیشه درب رو بست. به احتمال زیاد اولین جرقه ای که توی ذهنتون زده، تعمیر قفله.

اما واقعا این کار جواب می ده؟ اصلا میشه قفل خراب رو تعمیر کرد؟

یعنی بعد از تعمیر، قفل دیگه مثه روز اول کار می کنه؟؟

 حتما می دانید که خرابی قفل صندوق عقب سراتو یکی از رایج ترین مشکلات آن است. قفل صندوق عقب یکی از قطعات پر مصرف سراتو است که در قسمت انتهایی و زیر درب صندوق بسته می شود و برای محافظت از صندوق و محتویات آن به کار می رود. به کمک آن، درب صندوق راحت تر باز و بسته می شود. قفل صندوق عقب سراتو که به عنوان یک محافظ عمل می کند از جنس آهن ساخته می شود که یک کاور پلاستیکی دارد. زبانه قفل هم که به صورت یک زائده ی برآمده است، عملکرد قفل صندوق عقب را کامل می کند. یعنی وقتی که قفل روی زبانه قرار می گیرد، درب صندوق بسته می شود. اما زمانی که قفل خراب شود، درب صندوق عقب به درستی کار نمی کند.

بعضی از خرابی های قفل صندوق عقب سراتو

1- شنیدن صدای کلیک بدون باز شدن قفل درب صندوق عقب

گاهی اوقات صدای کلیک صندوق را می شنوید اما قفل آن باز نمی شود. ممکن است زمانی رخ دهد که موتور کار می کند اما قفل صندوق کار نمی کند. این حالت، می تواند به علت آسیب دیدن سیستم ارتباطی عملگر قفل و یا خرابی سیم الکترونیکی این سیستم اتفاق بیفتد. برخی مواقع ممکن است زمانی که دکمه کنترل از راه دور یا دکمه داخل خودرو را فشار می دهید، فنر قفل آزاد نشود. در این شرایط می توانید با کیا 110 تماس بگیرید تا بعد از تشخیص مشکل به سرعت آن را رفع کنند.

2- درست کار نکردن دکمه های آزادسازی

اگر دکمه باز شدن را از راه دور یا از داخل خودرو زدید و اتفاقی نیفتاد نشان می دهد که عملگر قفل صندوق عقب خودرو به خوبی کار نمی کند. این مشکل به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد. مثلا ممکن است مشکلی در  دستگاه های الکترونیکی متصل به عملگر قفل اتفاق افتاده باشد. یعنی مشکل به فیوز، کوتاهی سیم یا باتری خودرو مربوط شود.

3- کلیک کردن عملگر محرک قفل متوقف نمی‌شود.

یکی دیگر از خرابی های قفل صندوق عقب سراتو، عدم توقف کلیک های عملگر محرک قفل است. در این وضعیت، سیگنالی به منبع برای قطع جریان برق ارسال نمی شود. شما باید برای جلوگیری از صدمه دیدن سیستم های الکتریکی خودروی خود، اتصال باتری را قطع نمایید. اگر با این مشکل مواجه شدید بهترین کار تماس با یک مکانیک است.

4- کار نکردن قفل صندوق با استفاده از سوئیچ یا دکمه داخل خودرو در هنگامی که مکانیزم قفل دستی به خوبی کار می کند.

اگر قفل درب صندوق عقب با استفاده از دکمه داخل خودرو یا سوئیچ کار نمی کند، اما مکانیزم دستی قفل کار می کند، عملگر محرک قفل درب خراب شده است و باید آن را تعویض کنید. در چنین شرایطی نمی توان آن را تعمیر کرد.

این علائم به شما هشدار می دهند که قفل درب صندوق عقب خودرو خراب شده است و به خوبی کار نمی کند. درست است که ایمنی یا رانندگی شما را به خطر نمی اندازد اما می تواند عملکرد کلی خودروی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است در زمان مواجه شدن با هر یک از این مسائل، سریع تر برای رفع آن اقدام کنید.

آیا می توان قفل صندوق عقب سراتو را تعمیر کرد؟

شاید شما در فکر تعمیر قفل صندوق عقب خودروی خود باشید اما آیا می توان این قفل را تعمیر کرد؟ از نظر تئوری این امکان وجود ندارد. معمولا شکسته شدن زبانه داخلی قفل باعث خرابی آن می شود. گاهی اوقات هم این اتفاق در زمان بسته بودن درب صندوق عقب رخ می دهد که در این شرایط به سختی می توان درب را باز کرد و باید از افراد متخصص و با تجربه کمک گرفت.

اما برخی افراد با استفاده از روش های غیر اصولی، قفل را تعمیر می کنند. مثلا ضامن را به کمک یک چسب قوی یا استفاده از ضامن های مشابه تعمیر می نمایند. بعضی هم از قطعات مشابه قفل های معیوب استفاده می کنند. البته این نوع تعمیر دوام زیادی ندارد و بعد از مدتی دوباره خراب می شود. خرابی قفل ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتد.

 اگر در هنگام مسافرت یا زمانی که صندوق عقب خودرو پُر از وسیله است و قفل آن در حالت بسته خراب شود، عملیات باز کردن درب به سختی صورت می گیرد. چون وسایل درون صندوق اجازه ی کار را نمی دهند. علاوه بر این باید هزینه ی دیگری پرداخت نمایید. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از دوباره کاری و پرداخت هزینه های بیشتر، در همان ابتدا برای تعویض قفل صندوق عقب خودروی خود اقدام کنید.

بهترین محل برای خرید قفل صندوق عقب سراتو

بهترین محل برای خرید قفل اصل و با کیفیت و با یک قیمت مناسب در تهران، چراغ برق است. اما چراغ برق کجاست؟ به محدوده ی میدان امام خمینی (ره) و خیابان های لاله زار، امیرکبیر، ملت و اکباتان، چراغ برق می گویند. این محل به عنوان بازار بزرگ لوازم و قطعات یدکی خودرو شناخته می شود و شما می توانید قطعات موردنیاز خود را در آن پیدا کنید. یکی از فروشگاه های معتبر این بازار، فروشگاه تخصصی کیا 110 است که در خیابان ملت قرار دارد. فروشگاه kia110 در زمینه واردات و پخش قطعات یدکی خودروهای گروه کیا فعالیت می کند.

شما می توانید کلیه لوازم یدکی سراتو را به راحتی و با قیمتی مناسب از این فروشگاه تهیه نمایید. شاید بپرسید چرا این فروشگاه ؟ کالاهایی که از فروشگاه تخصصی کیا 110 خریداری می کنید اصل بوده و گارانتی دارند. این فروشگاه شرایطی را فراهم کرده است تا مشتریان عزیز بتوانند علاوه بر خرید حضوری از شرایط خرید آنلاین هم بهره ببرند. یعنی شما در هر کجای کشور که باشید می توانید کالای موردنظر خود را سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

راه های ارتباطی با فروشگاه تخصصی کیا 110

71057355 – 021

09120932547

صفحه اصلی

آدرس: تهران، بازار بزرگ قطعات یدکی خودرو (چراغ برق)، خیابان ملت

سخن پایانی

اگر صاحب خودروی سراتو هستید برای تهیه انواع لوازم یدکی آن می توانید با خیالی راحت به فروشگاه کیا 110 مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع قطعات یدکی سراتو به فروش می رسند که از آن جمله می توان به ترموستات، فیلتر بنزین سراتو ، جعبه فرمان، پلوس کامل، سپر، چراغ جلو، آینه های بغل و وسط، قفل درب صندوق عقب، کمپرسور کولر، توری سپر جلو، لنت ترمز و … اشاره کرد.

منبع : kia110

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی