پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افتتاح خط تولید

خط تولید موتور ME16 و محصولات مرتبط با حضور وزیر در مگاموتور افتتاح شد

صبح امروز وزیر صمت با حضور در سایت جدید مگاموتور سایپا ضمن بازدید از خط تولید موتور جدید ME۱۶، از پروژه P90 نیز رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که امسال تعداد زیادی محصول جدید عرضه می‌شود، گفت: یکی از این محصولات ساندرو ایرانی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲

صبح امروز وزیر صمت با حضور در سایت جدید مگاموتور سایپا ضمن بازدید از خط تولید موتور جدید ME۱۶، از پروژه P90 نیز رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که امسال تعداد زیادی محصول جدید عرضه می‌شود، گفت: یکی از این محصولات ساندرو ایرانی خواهد بود که البته نام آن هنوز مشخص نشده است.این خودروی ایرانی در مسیر سفارش قطعات استاندارد و تولید است و علاوه بر این که در ایران تولید خواهد شد توافق های اولیه برای تولید این محصول در روسیه نیز انجام شده است.

وی در ادامه گفت: در سال 96 رکوردهای تولید به مرز 1 میلیون و 600 هزار دستگاه رسید اما با افت بیش از 600 هزار دستگاه تولید در سال 97 ، تقاضای انبوه مردم را شاهد بودیم که علاوه بر نیاز مصرفی خودرو، نگاه سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول باعث به هم ریختن نظم بازار خودرو شده بود.

فاطمی امین با اشاره به برنامه خودروسازان برای تولید حدود ۲ میلیون دستگاه در سال جاری گفت: برنامه شرکت سایپا تولید ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری است و لذا امیدواریم در مجموع به تولید یک ‌میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری دست یابیم تا این میزان تولید نیازهای کشور را پوشش دهد.

موتور ME16 ایرانی

این موتور که توسط مهندسان ایرانی ساخته و بهینه سازی شده، 115 اسب بخار قدرت و 147 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جالب است بدانید که این موتور روی خطوط تولید موتور L90 که سابقا در سایپا تجهیز و کالیبره شده بوده قرار است تولید شود. بنابراین ظرفیت موجود که هزینه زیادی هم بابت راه اندازی خطوط داده شده بوده، حالا مورد بهره برداری قرار می گیرد و گامی جدید در مسیر خودکفایی به شمار خواهد رفت.

P90 ، یا همان ال90 بهینه شده ایرانی

این خودرو نسخه نهایی این محصول که توسط پارس خودرو تولید می‌شود بر روی پلتفرم ال‌نود (لوگان) که قبل تر سه خودر‌و تندر 90، ساندرو و ساندرو استپ‌وی با ان تولید شده،ساخته شده است و پروژه P90در حقیقت نسخه‌ای بومی‌سازی شده از این محصولات است. موتوری که قرار است بر روی این خودرو عرضه شود همین موتور ME16 است که راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال‌نود خواهد بود‌.

پیش از این مدیرعامل سایپا اعلام کرده بود کار بر روی پروژه P90 اتوماتیک نیز به صورت موازی توسط مهندسان گروه سایپا در جریان است و در فاز دوم و بعد از معرفی نهایی نسخه دستی، نسخه اتوماتیک این محصول با گیربکس DAE که هم‌اکنون بر روی شاهین اتوماتیک نصب می‌شود معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی