پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرده برداری تویوتا از 2 کانسپت جدید در نمایشگاه خودرو شانگهای

تویوتا طی برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای از 2 کانسپت خود پرده برداری کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  تویوتا به وعده خود عمل کرده و 2 کانسپت را به نمایشگاه خودرو شانگهای آورد. این دو کانسپت پیش‌نمایشی از محصولات جدید برای بازار چین هستند که تا سال 2024 روانه بازار خواهند شد. هنوز مشخص […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲

تویوتا طی برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای از 2 کانسپت خود پرده برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

تویوتا به وعده خود عمل کرده و 2 کانسپت را به نمایشگاه خودرو شانگهای آورد. این دو کانسپت پیش‌نمایشی از محصولات جدید برای بازار چین هستند که تا سال 2024 روانه بازار خواهند شد. هنوز مشخص نیست که کراس‌اورهای bZ اسپرت و bZ FlexSpace در سایر بازارها نیز عرضه خواهند شد یا خیر.

کانسپت تویوتا bZ اسپرت، به لطف بدنه آیرودینامیک‌، رینگ‌های بزرگ و فرم کوپه بدنه، طرحی اسپرت‌ دارد و برای مشتریان جوان نسل Z طراحی شده است. این محصول کشیده‌تر و زیباتر از شاسی‌بلند تویوتا bZ4x به نظر می‌رسد. البته ویژگی‌هایی مانند ظاهر کوسه سرچکشی مانند و بدنه دو رنگ در آن‌ها یکسان است.

فضای داخلی طراحی مینیمال، صفحه کیلومتر دیجیتال، نمایشگر مرکزی خمیده، نورپردازی محیطی و تودوزی قرمز دارد. تویوتا گفته که این مدل به ویژگی‌هایی مانند دستیار راننده و پارک خودکار مجهز شده است.

این شرکت جزئیاتی را درباره پیشرانه الکتریکی bZ اسپرت منتشر نکرده است، اما گفته که پروژه تحقیق و توسعه با همکاری شرکت‌های بی‌وای‌دی تویوتا، فاو تویوتا و TMEC انجام شده است. نسخه تولیدی آن توسط فاو تویوتا موتور در چین (جایی که سدان تویوتا bZ3 نیز تولید می‌شود) تولید خواهد شد.

کانسپت تویوتا bZ FlexSpace یک خودرو خانوادگی است‌. این شاسی‌بلند بدنه بلندتر و کابین جادارتری دارد. ابعاد خودروها در دسترس نیستند، اما قطعا بزرگ‌تر از تویوتا bZ4x است. چهره آن مشابه کوسه سرچکشی است و جلوپنجره کوچکی دارد. چراغ‌‌های جلو یکپارچه آن تماما LED هستند‌.

فضای داخلی این محصول به لطف صفحه‌نمایش شفاف، تودوزی رنگ روشن، قسمت‌های لمسی کنسول و نوارهای روشن روی داشبورد، کاملا آینده‌نگر است. هدف طراحان آن، ایجاد یک فضای دنج برای خانواده‌ها، دوستان و زوج‌ها بوده است. تویوتا جزئیات دیگری را منتشر نکرده، اما وعده استفاده راحت، ایمنی پیشرفته، محدوده قابل اعتماد و ویژگی‌های هوشمند را در این محصول داده است.

کانسپت bZ FlexSpace با همکاری گک تویوتا و TMEC توسعه یافته است. نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۲۴ ارائه می‌شود و توسط گک تویوتا موتور در چین تولید خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی