پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیونت شیلر

همه چیز درباره کامیونت شیلر (Shiller)

در سال های نه چندان دور همه کامیونت ها، کامیون ها و کشنده هایی که وارد ایران می‌شدند و در صنعت حمل و نقل کشورمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در سال های نه چندان دور همه کامیونت ها، کامیون ها و کشنده هایی که وارد ایران می‌شدند و در […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

در سال های نه چندان دور همه کامیونت ها، کامیون ها و کشنده هایی که وارد ایران می‌شدند و در صنعت حمل و نقل کشورمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند،

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در سال های نه چندان دور همه کامیونت ها، کامیون ها و کشنده هایی که وارد ایران می‌شدند و در صنعت حمل و نقل کشورمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تولید کشورهای اروپایی و آمریکایی بودند. اما خب با تنگ‌تر شدن دایره تحریم ها، راهی جز توسل به کشورهای واقع در آسیای شرقی نبود! همین شد که شرکت بهمن دیزل به فکر واردات قطعات از شرکت چینی وان لیانگ و تولید و مونتاژ کامیونت شیلر افتاد و اتفاقا بد هم نشد. زیرا این کامیونت اولا نشان دهنده دانش و تخصص ایرانی است. ثانیا با این که کیفیت بالایی دارد و تحت لیسانس ایسوزو است اما چون به یک برند ایرانی تعلق دارد، با قیمتی بسیار پایین عرضه می‌شود.

همین اول راه این را بگویم و به سراغ بررسی مشخصات و ویژگی های این کامیونت محبوب چینی – ایرانی بروم. اگر قصد خرید دارید بدانید که بهترین تصمیم را گرفته اید! پس حالا با خیال راحت ادامه مطلب را مطالعه کنید و کامیونتی که قرار است در آینده‌ای نزدیک داشته باشید را بیشتر بشناسید.

ضمنا اگر بابت هزینه خرید کامیونت شیلر مشکل دارید، نگران نباشید. چرا که می‌خواهم بزرگ‌ترین مرجع خرید اقساطی انواع کامیون، کامیونت و کشنده در ایران را به شما معرفی کنم.

نگاهی به تاریخچه تولید کامیونت شیلر و تناژهای آن

همانطور که با مطالعه مقدمه بحث متوجه شدید، شیلر Shiller در اصل یک کامیونت مونتاژ داخل، شبیه سازی شده از کامیونت ایسوزو است. شرکت بهمن دیزل حدودا از سال 1395 خط تولید این خودرو را استارت زد و کمتر از یکسال بعد، پلاک گذاری آن آغاز شد.

تمامی قطعات این خودرو در کشور چین و با استفاده از برترین و مرغوب‌ترین متریال ها ساخته می‌شوند. به همین دلیل هم است که شیلر به خودرویی برای استفاده مداوم در سال های متمادی شناخته می‌شود و برای حمل هر نوع بار و اسبابی مناسب است.

گروه خودروسازی بهمن دیزل چند سال پس از تولید کامیونت شیلر 6 تن و با مشاهده رضایتمندی بالای مشتریان از  آن، از کامیونت شیلر 8 تن هم رونمایی کرد.

مشخصات و ویژگی های کامیونت شیلر 6 و 8 تن

حالا که به پاسخ سوالاتتان درباره خودرو شیلر و این که ساخت کجاست و از چه زمانی وارد بازار شده، رسیدید نوبت به بررسی مشخصات آن می‌رسد. چون مطمئنا فقط اطلاع از تاریخچه تولید این خودرو و موارد این چنینی، در اتخاذ تصمیمی هوشمندانه بابت خرید این کامیونت کمکی به شما نخواهد کرد.

مشخصات ظاهری کامیونت های شیلر

همانطور که بالاتر هم اشاره کردم، این کامیونت ها به سبک کامیونت های ایسوزو طراحی و تولید شده اند و بخصوص قسمت شاسی آن ها کاملا شبیه ساز کامیونت های ایسوزو است. در جدول زیر می‌توانید مشخصات ظاهری آن ها را مشاهده نمایید؛

مشخصه 6 تن 8 تن
طول 6.5 متر
عرض 2 متر
ارتفاع 2 متر
وزن ناخالص 6000 کیلوگرم 8000 کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز فنی محور جلو 2400 کیلوگرم 3100 کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز فنی محور عقب 2600 کیلوگرم 6000 کیلوگرم
نوع شاسی نردبانی نردبانی
رنگ پوشش غالب صندلی ها طوسی طوسی
جنس پوشش صندلی ها پارچه پارچه
  • توجه داشته باشید که موارد درج شده در جدول بالا، حدودی هستند.

 مشخصات فنی کامیونت های شیلر

از نظر بعضی ها در خرید خودرو باید به مشخصات ظاهری بیشتر توجه کرد. بعضی های دیگر هم معتقدند مشخصات فنی خیلی مهم‌تر از مشخصات ظاهری خودرو است. ولی اگر نظر من را که سالها در این صنعت تجربه دارم را بخواهید می‌گویم به هر دو گروه این مشخصه ها به یک اندازه توجه کنید!

مشخصه 6 تن 8 تن
موتور Cummins ISF3.8S5154 Cummins ISF3.8S5154
استاندارد آلایندگی EEV – EURO5 EEV – EURO5
حداکثر توان برای بالاروی از شیب 52% 52%
ظرفیت باک 120 لیتر 120 لیتر
سیستم سوخت رسانی انژکتور کانال مشترک (بوش – آلمان) انژکتور کانال مشترک (بوش – آلمان)
مکانیزم ترمز دستی پنوماتیک پنوماتیک
عملکرد کلاچ بادی – روغنی بادی – روغنی
نوع فرمان ساچمه‌ای گردان – هیدرولیکی ساچمه‌ای گردان – هیدرولیکی

ضمنا کامیونت شیلر (هر دو مدل) از سیستم تعلیق بسیار عالی بهره‌مند است. سیستم تعلیق این خودروها متشکل از فنرهای تخت چند لایه است که روی یکدیگر قرار گرفته اند و به این ترتیب از ورود آسیب به خودرو و اذیت سرنشینان آن حتی در مسیرهای ناهموار، جلوگیری می‌کنند.

کاربرد کامیونت های شیلر

به طور کلی کامیونت یکی از انواع ماشین های نیمه سنگین، مخصوص حمل بار است و این را همه می‌دانند. منتهی حمل برخی بارها نیازمند نوع خاصی از کامیونت هاست. از همین رو لازم دیدم تا درباره کاربرد کامیونت شیلر و این که بیشتر برای حمل چه نوع بار مورد استفاده قرار می‌گیرد هم با شما صحبت کنم.

حمل مواد پروتئینی

مواد پروتئینی مثل گوشت، مرغ، انواع فرآورده های گوشتی و لبنی و … از آن دست بارهایی هستند که باید درون کامیونت های مخصوص مجهز به یخچال حمل شوند. کامیونت های 6 و 8 تن شیلر طوری طراحی و تولید شده اند که امکان تجهیز یخچال روی کفی آن ها وجود داشته باشد. در نتیجه شما می‌توانید پس از خرید، با صرف هزینه ناچیز و اعمال تغییرات جزئی این خودرو نیمه سنگین را به خودرویی مناسب برای حمل مواد پروتئینی تبدیل کنید.

حمل انواع نوشیدنی ها

نوشیدنی هایی مثل نوشابه، ایستک و … نیز از دیگر موادی هستند که حمل آن ها با تمام کامیونت ها امکان پذیر نیست و شرکت های تولید کننده، فقط با گروه خاصی از ماشین های حمل بار آن ها را به نقاط مدنظر خود ارسال می‌کنند. کامیونت های شیلر جزو این دسته از خودروها به حساب می‌آیند و در حال حاضر توسط بسیاری از شرکت های تولید مواد نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حمل اسباب و اثاثیه منزل

از دیگر موارد استفاده کامیونت شیلر می‌توان به حمل اسباب و اثاثیه منزل اشاره کرد. بنابراین شما اگر شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل دارید یا این که می‌خواهید در ناوگان حمل و نقل درون شهری فعالیت کنید، می‌توانید یکی از تناژهای کامیونت های شیلر را خریداری کنید.

البته توجه داشته باشید که کامیونت های Shiller قطعا برای حمل و جابجایی هر نوع بار در داخل شرکت ها، داخل شهرها و استان ها و همچنین حمل و نقل برون شهری و برون استانی، مناسب اند. و موارد ذکر شده جزو کاربردهای خاص و امتیازات ویژه این کامیونت ها بودند که شاید کامیونت های متعلق به دیگر برندهای ایرانی از آن بی بهره باشند.

خرید و فروش کامیونت شیلر با بهترین قیمت به صورت نقد و اقساط

مطمئنم نوسان قیمت خودرو و بخصوص خودروهای سنگین و نیمه سنگین، شما را هم نگران کرده و همین باعث شده تا اکنون برای خرید کامیونت شیلر به دنبال مرجعی مورد اعتماد و منصف باشید. چون بالاخره قرار است مبلغ زیادی بابت خرید این خودرو بپردازید و با کار کردن روی آن، رزق حلال کسب کنید.

دیزلیران بزرگ‌ترین مرجع خرید و فروش خودرو سنگین (کامیون، کامیونت، کشنده) در ایران است. این مجموعه بیش از یک دهه تجربه در زمینه خرید، فروش و کارشناسی خودروهای سنگین ساخت ایران و وارداتی دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت دیزلیران از قیمت کامیونت شیلر و نحوه خرید نقد و اقساطی آن مطلع شوید و به صورت رایگان با کارشناسان این مجموعه که به جرات جزو مجرب‌ترین و متخصص‌ترین کارشناسان هستند، مشورت نمایید.

خرید اقساطی کامیونت شیلر نو و کارکرده با شرایط ویژه آن هم در اوضاع اقتصادی حاکم بر جامعه، واقعا ترغیب کننده است! حتی اگر راننده جاده نیستید و به دنبال راهی برای سرمایه گذاری پرسود و ایمن می‌گردید نیز توصیه می‌کنم به گزینه خرید کامیونت از دیزلیران فکر کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها : رپرتاژ آگهی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی