پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل ششم مرسدس بنز E کلاس وارد میدان شد

مرسدس بنز در تازه ترین اقدام خود از نسل جدید سدان لوکس مرسدس بنز E کلاس پرده برداری کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  با گذشت 7 سال از معرفی نسل فعلی کلاس E با کد اتاق W213، نوبت به نسل جدید از این سدان لوکس رسیده است، تا با مدل 2024 وارد میدان […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

مرسدس بنز در تازه ترین اقدام خود از نسل جدید سدان لوکس مرسدس بنز E کلاس پرده برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

با گذشت 7 سال از معرفی نسل فعلی کلاس E با کد اتاق W213، نوبت به نسل جدید از این سدان لوکس رسیده است، تا با مدل 2024 وارد میدان شود.

طراحی مرسدس بنز E کلاس 2024

طول بدنه نسل جدید E کلاس به میزان 2.5 سانتی‌متر افزایش یافته، که فاصله 1.2 سانتی‌متری بیشتر بین محورها و در نتیجه فضای بیشتر برای سرنشینان را به همراه آورده است.

طراحی بدنه مرسدس بنز E کلاس 2024، به طور همزمان یادآور S کلاس و مدل‌های برقی سری EQ است. جزئیاتی مثل دستگیره مخفی­‌شونده درها، نوار کرومی سراسری در بالای چراغ‌های عقب و قاب مشکی پیانو در جلوپنجره، بر این شباهت تاکید دارد. ابعاد جلوپنجره افزایش یافته که با سفارش خریدار به جزئیات LED و قابلیت تابش اشکال گرافیکی، مجهز می­‌شود. طیفی از رینگ‌های 18 تا 21 اینچی برای این مدل قابل سفارش است.

کابین و امکانات مرسدس بنز E کلاس 2024

به نظر می­‌رسد که شرکت مرسدس بنز در حال آماده‌سازی اذهان عمومی برای معرفی E کلاس 2024 است. اکنون با انتشار تصاویری از کابین این سدان لوکس با کد اتاق W214، شباهت آن با فضای کابین مرسدس بنز EQE قابل تشخیص است.

البته کابین مرسدس بنز E کلاس 2024 با ویژگی‌های مختص به خود همراه شده است، از جمله حذف دریچه­‌های تهویه در بخش مرکزی داشبورد که شلوغی بصری این بخش را کاهش داده است. دکمه­‌های میان‌بر هم به زیر نمایشگر منتقل شده است، جایی که یک دوربین سلفی نیز در آنجا حضور دارد. این دوربین با پرداخت اضافه و در قالب مجموعه MBUX Superscreen به همراه نمایشگر سرنشین جلو، ارائه می‌­شود. این دوربین تنها در هنگام توقف خودرو فعال شده است و امکان ثبت عکس، فیلم‌ و همین‌طور برگزاری کنفرانس تصویری از طریق نرم‌­افزارهای Zoom یا Webex را فراهم می‌­کند.

نمایشگر سرنشین هم به فناوری کنترل دوگانه نور مجهز شده است، که با ردیابی چشم راننده، از تماشای نمایشگر سرنشین توسط وی جلوگیری کند. در صورت تشخیص جهت نگاه راننده به طرف نمایشگر سرنشین، نور نمایشگر کاهش می‌­یابد درحالی‌که سرنشین مشکلی برای تماشای محتوا نخواهد داشت.

رابط کاربری نمایشگر مرکزی علاوه بر Zoom و Webex، از نرم‌­افزار تیک تاک، بازی Angry Birds و مرورگر Vivaldi نیز پشتیبانی می­‌کند. با پرداخت بیشتر، شبکه سرگرمی ZYNC با قابلیت تماشای فیلم، بازی، اخبار و سایر محتوای موجود نیز به این نمایشگر اضافه خواهد شد.

در نسل جدید E کلاس، آپشن تازه­‌ای به نام نورپردازی داخلی فعال هم پیش‌بینی شده است، که در هماهنگی خودکار با سیستم صوتی، نور داخل را بر اساس ریتم آهنگ فعال می‌کند. لازم به ذکر است که مرسدس بنز E کلاس 2024 به‌ صورت استاندارد به سیستم صوتی برمستر با 17 بلندگو مجهز می­‌شود.

علاوه بر این‌ها، مرسدس بنز از سامانه اپراتور MB.OS هم رونمایی کرده است، یک ساختار هدفمند که از میانه دهه جاری در تمام محصولات جدید این شرکت نصب خواهد شد. این فناوری که براساس پلتفرم MMA و با همکاری چند شرکت دیگر همچون Nvidia , AI. Luminar و گوگل طراحی شده، امکان دسترسی به تمام امکانات اصلی خودرو از جمله اطلاعات سرگرمی، خودران، حالت‌های رانندگی و شارژ را از طریق یک هسته مرکزی، فراهم خواهد کرد.

نکته مهم این‌که با وجود استفاده از فناوری گوگل، مرسدس بنز قصد دارد مسیریاب انحصاری خود را در اختیار محصولاتش قرار دهد. سامانه MB.OS در بازار چین به امکان دریافت محتوا از Tencent نیز مجهز خواهد شد. نرم‌­افزار یوتیوب و دسترسی به صدها بازی ساخت Antstream، پشتیبانی از خودران سطح 2 و 3 و البته امکان دریافت بروزرسانی‌­های بعدی، از دیگر ویژگی‌های این سامانه به شمار می­‌آید.

نسل سوم رابط کاربری MBUX که در مرسدس بنز E کلاس 2024 عرضه می‌شود، برخی قابلیت‌های سامانه MB.OS را به همراه خواهد داشت. بروزرسانی دستیار صوتی و سامانه هوش مصنوعی پیشرفته با امکان یادگیری علایق راننده در تنظیم نورپردازی، تهویه و غیره، از دیگر ویژگی‌های هوشمندانه مرسدس بنز E کلاس 2024 است.

مشخصات فنی مرسدس بنز E کلاس 2024

در نسخه E350، پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با سامانه هیبرید خفیف نصب شده است، که 255 اسب‌­بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. در E450، پیشرانه 6 سیلندر با سامانه هیبرید خفیف نصب شده است، که 375 اسب‌­بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. نیروی هر دو پیشرانه از طریق سامانه AWD و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به هر دو محور ارسال می‌شود.

امکان فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب تا 4.5 درجه تا سرعت 60 کیلومتر برساعت و 2.5 درجه در سرعت‌های بالاتر، سیستم تعلیق بادی ایرماتیک با کمک­‌فنرهای قابل تنظیم و حفظ تعادل خودرو در سرعت بیش از 118 کیلومتر برساعت (سفارشی)، از دیگر ویژگی‌های فنی نسل جدید E کلاس به‌شمار می­‌آید.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی