پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

های فای Y / قاتل تسلا

های فای Y جدیدترین محصول برند نوپا اما سرشناس های فای چین بوده که با طراحی شگفت انگیزش همچون دو محصول پیشین کمپانی یعنی X و Z و مشخصات بی نظیرش، آمده تا بازار را به تسخیر در بیاورد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو خودروسازی های فای (Hi-Phi) با نام کامل Human Horizons در […]

سامیار راشد
جمعه - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

های فای Y جدیدترین محصول برند نوپا اما سرشناس های فای چین بوده که با طراحی شگفت انگیزش همچون دو محصول پیشین کمپانی یعنی X و Z و مشخصات بی نظیرش، آمده تا بازار را به تسخیر در بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

خودروسازی های فای (Hi-Phi) با نام کامل Human Horizons در سال 2019 متولد شد و طیف محصولات این خودروساز شامل شاسی بلند X، سدان/شوتینگ بریک Z و حالا هم شاسی بلند Y می شود.

برجسته ترین ویژگی ظاهری آنرا علاوه بر طراحی جسورانه، چراغهای جذاب جلو و عقب باید در نحوه باز شدن درب های عقب جستجو کرد. درب عقب به دو بخش جانبی و شیشه و سقف تقسیم می شود که از این حیث درست شبیه به های فای X می باشد. طراحی این شاسی بلند تازه وارد، ساده تر از دو خودرو قبلی کمپانی می باشد و پیچیدگی کمتری در خطوط بدنه دیده می شود.

های فای Y با 4.93 متر طول، 1.95 متر عرض و 1.65 متر ارتفاع و فاصله محورهای 2.95 متر، این خودرو به میزان 188 میلی متر از تسلا مدل Y بزرگتر است. های فای Y با دو مجموعه باتری 76.6 و 115 کیلوواتی عرضه می شود. نسخه RWD تک موتوره می تواند 331 اسب بخار نیرو را تولید کند درحالیکه نسخه چهار چرخ محرک دو موتوره توان تولید 498 اسب بخار را دارد. برد مسافتی های فای Y با توجه به نسخه سفارشی و قدرت انتخابی، بین 560 تا 810 کیلومتر با یکبار شارژ کامل اعلام شده است.

قیمت های فای Y هنوز اعلام نشده ولی با توجه به قیمت 99 تا 116 هزار دلاری های فای X و در نظر گرفتن اینکه مدل Y قرار است شاسی بلند ارزانتری از برادر بزرگتر خود باشد. انتظار می رود قیمت پایین تری برای آن در نظر گرفته شود.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی