پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

امروز؛ آخرین مهلت تغییر خودرو در سامانه یکپارچه

یه گفته سخنگوی وزارت صمت، متقاضیان تا پایان وقت شنبه (۹ اردیبهشت) می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودرو، اولویت خودرویی را که برای ۱۴۰۳ اعلام شده تغییر دهند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: پروفایل 4 هزار و 260 نفر که اشتبا‌ها از مرحله اول طرح […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

یه گفته سخنگوی وزارت صمت، متقاضیان تا پایان وقت شنبه (۹ اردیبهشت) می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه خودرو، اولویت خودرویی را که برای ۱۴۰۳ اعلام شده تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت بیان کرد: پروفایل 4 هزار و 260 نفر که اشتبا‌ها از مرحله اول طرح فروش یکپارچه خودرو انصراف داده بودند اصلاح شد و تا کنون 170 هزار نفر با مراجعه به سایت اولویت خود را اصلاح کرده‌اند.

براساس این گزارش؛ مقرر شد افرادی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها سال 1403 است، از (5 اردیبهشت) پنج اولویت از شرکت‌های مختلفی را که زمان دریافت آن‌ها سال جاری است انتخاب کنند، باتوجه به مهلت پنج روزه در نظر گرفته شده برای تغییر درخواست خودرویی متقاضیان، این مهلت امروز (شنبه 9 اردیبهشت‌ماه) به پایان می‌رسد.

پس از مشخص شدن نوبت (اولویت) تحویل خودرو‌های افراد ثبت‌نام کننده در نخستین طرح یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی، مشخص شد که نوبت تخصیص و تحویل نزدیک به 50 محصول مختلف عرضه شده، ازاین تعداد پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) به سال 1403 موکول شده است.

در رابطه با محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، حدود 780 هزار متقاضی ثبت درخواست کرده بود که با توجه به برنامه 900 هزار دستگاهی تعریف شده برای این شرکت در سال 1402، تعهد شده که امکان پوشش به همه متقاضیان خودرو وجود دارد؛ علیرغم این موضوع، استقبال عمده متقاضیان از سه گروه محصول ایران‌خودرو سبب شده که موعد تحویل برای برخی از متقاضیان به سال 1403 موکول شود.

این درحالی است که ظرفیت برخی از محصولات همچون تارا و رانا در سال 1402 خالی مانده و درخصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار 1402 برای برخی از محصولات تکمیل نشده است؛ به طور مثال برای محصولات گروه سایپا، مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دوره‌های آینده وجود دارد.

به دنبال اینکه نوبت برخی متقاضیان به سال بعد افتاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت برای متقاضیانی که اولویت تحویل خودروی آن‌ها سال 1403 است، مهلتی پنج روزه در نظر بگیرد تا این متقاضیان درخواست خودرویی خود را ویرایش کنند و پنج اولویت از خودرو‌های کم تقاضاتر را که نوبت تحویل در سال 1402 خواهند داشت انتخاب کنند.

اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکند، همچنان همان انتخاب اولویت سال 1403 برای او ملاک خواهد بود و براساس آن خودروی خود را در سال آینده دریافت خواهد کرد.

در نهایت پس از آنکه همه افراد نوع خوروی خود را تغییر دادند، چند روزی سایت سامانه بسته خواهد شد تا بر اساس اولویت اول افراد، پالایش صورت گیرد و در نهایت ترتیب (اولویت) دریافت خودرو در سال 1402 مشخص شود.

انتهای پیام/ منبع: صدا و سیما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی