پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

چرا قیمت خودروها کاهش یافته است؟

سخنگوی وزارت صمت از کاهش متوسط 140 میلیون تومانی قیمت خودروهای مونتاژی و افت 90 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت با استناد به آمارهای اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودرو تهران به کاهش متوسط 140 میلیون تومانی قیمت خودروهای مونتاژی و افت بیش از […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت صمت از کاهش متوسط 140 میلیون تومانی قیمت خودروهای مونتاژی و افت 90 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت با استناد به آمارهای اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودرو تهران به کاهش متوسط 140 میلیون تومانی قیمت خودروهای مونتاژی و افت بیش از 90 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در 2 هفته گذشته اشاره کرد.

وی با اشاره به آغاز تحویل پیش از موعد خودروهای طرح فروش یکپارچه از سوی ایران‌ خودرو از روز جاری، افزود: افزایش عرضه و تحویل خودرو و همچنین مطرح شدن لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده، دلایل اصلی کاهش قیمت‌ها بوده است.

مشاور وزیر صمت در ادامه از تمدید مهلت ویرایش تبدیل وضعیت افراد در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا فردا (یکشنبه، دهم اردیبهشت) خبر داد و یادآور شد: مهلت ویرایش برای افرادی است که مشمول نوبت‌دهی دریافت خودرو در سال 1403 شده بودند و می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به تغییر مدل خودروهایشان اقدام کنند.

وی گفت: برخی افراد به دنبال انصراف دادن از این طرح و ثبت‌نام در نوبت دوم در مورخ 16 اردیبهشت‌ماه هستند، اما اکنون گزینه انصراف بسته شده است و این انسداد تا زمان انجام ویرایش تبدیل وضعیت افراد در سامانه یکپارچه فروش خودرو ادامه خواهد داشت؛ زیرا عده‌ای به اشتباه از کل طرح انصراف می‌دادند.

قالیباف تاکید کرد: پس از اتمام مهلت ویرایش در سامانه یکپارچه، گزینه انصراف مجدد فعال خواهد شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از آغاز طرح تعویض کلید به کلید 10 هزار تاکسی فرسوده از روز جاری خبر داد و گفت: به این منظور، سامانه nnhk.ir از امروز آماده اجرای طرح است.

وی بیان‌داشت: سازمان تاکسیرانی برای تعویض 10 هزار تاکسی فرسوده با یکی از خودروسازان قرارداد دارد که از این تعداد تاکنون 2 هزار و 200 نفر تاکسی خود را تحویل گرفته‌اند.

قالیباف ادامه‌داد: تعداد هفت‌هزار و 500 نفر نیز تاکنون برای ثبت‌نام اقدام کرده و باید برای تکمیل فرآیند اقدام کنند و بقیه حدود 300 نفر هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی تصریح‌کرد: در طرح کلید به کلید، صاحبان تاکسی‌های فرسوده به محض تحویل خودروی خود، تاکسی نو تحویل خواهند گرفت و امید می‌رود امسال سرعت جایگزینی خودرو فرسوده شتاب بگیرد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی