پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پمپ بنزین

مصرف بنزین خودروهای موجود در کشور چقدر است؟

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: خودرو های موجود در کشور ۲.۵ برابراستاندارد جهانی مصرف دارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  علی زیار معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: مساله واردات مربوط به تأمین بنزین روزانه نیست و برای تأمین ذخایر استراتژیک […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بیان کرد: خودرو های موجود در کشور ۲.۵ برابراستاندارد جهانی مصرف دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

علی زیار معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: مساله واردات مربوط به تأمین بنزین روزانه نیست و برای تأمین ذخایر استراتژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا این ذخایر باید در حد قابل قبولی باشد.

وی ادامه داد: هر کشوری همانطور که برای مواد غذایی ذخایری را در نظر می‌گیرد برای تأمین انرژی از جمله بنزین باید ذخایر استراژیک داشته باشد. به همین دلیل اکنون که واردات جنبه حفظ ذخایر را دارد تا ذخایر کشور در حاشیه امنی قرار بگیرد، اما مسأله‌ای که وجود دارد خوشبختانه از نظر تولید و مصرف در وضعیت منفی به سر نمی‌بریم که نیازی به واردات بنزین برای مصرف داشته باشیم.

زیار با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش مصرف در جامعه خودروهای غیر استاندارد در جامعه است در این زمینه توضیح داد: در شرایط فعلی مصرف بنزین افزایش یافته است که مهمترین دلیل آن را می‌توان وجود خودروهای غیر استاندارد دانست.

معاون مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: خودروهای موجود، دو و نیم برابر استاندارد جهانی مصرف دارند که تأمین بنزین این دست از خودروها هزینه‌های هنگفتی را به کشور تحمیل می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در صورتیکه بتوانیم مصرف را کاهش دهیم و تجهیزاتی که مصرف سوخت زیادی دارند را کاهش دهیم می‌توانیم ارزش افزوده برای کشور ایجاد کنیم.

وی در خاتمه اضافه کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که منبع، منابع هیدرو کربوری است اما تولید فرآورده‌های نفتی هزینه بر است و نیاز به سرمایه گذاری دارد و به دلیل بی کیفیتی موتور خودروها سرمایه ملی از بین می‌رود و منجر به آلودگی هوا می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: مهر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی