پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کارخانه-ماشین-سازی_تولید خودرو_پژو 206

پیش بینی کاهش قیمت خودرو به لطف برجام

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان از پیش بینی کاهش قیمت خودرو بر اثر انجام برجام می گوید و این در حالی است که مدیرعامل ایران خودرو معتقد است چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. به گزارش خبر خودرو ، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت : پیش بینی می شود اجرای برجام […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۴

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان از پیش بینی کاهش قیمت خودرو بر اثر انجام برجام می گوید و این در حالی است که مدیرعامل ایران خودرو معتقد است چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

به گزارش خبر خودرو ، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت : پیش بینی می شود اجرای برجام تاثیر معکوس بر هزینه ها گذاشته و شاهد افت قیمت خودرو باشیم.

علی علی لو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : با اجرای برجام به نظر می رسد شاهد حرکت ها و اتفاقات زیادی در حوزه همکاری با شرکتهای خارجی باشیم که تبعاً در جریان قیمت ها نیز در بازار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد : البته تاکنون موضوعی با عنوان افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان مطرح نشده است از این رو نمی توان در خصوص مساله ای که تاکنون تاثیرات آن در بازار مشخص نشده پیش داوری کرد.

وی خاطر نشان کرد : در صورت هر گونه در خواست افزایش قیمت و پذیرش آن از سوی شورای رقابت در بازار خودرو التهاب ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد : امروز بحث اجرای برجام و تاثیر آن بر بنگاههای تولیدی و صنعتی از اهمیت بیشتری برخوردار است که باید به آن پرداخته شود و نباید شرکتها با موضوع افزایش قیمت موجب سردرگمی متقاضیان خرید خودرو شوند ضمن اینکه در شرایطی که اتفاق خاصی در بازار قیمت رخ نداده است از این رو زمان درستی برای اظهار نظر در این خصوص نیست .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع قیمت گذاری خودرو پرداخت و گفت : تا زمانی که رقابت واقعی در صنعت خودرو ایران شکل نگرفته است با آزاد شدن قیمت خودرو مخالفم ضمن اینکه رقابت واقعی زمانی رخ خواهد داد که در داخل خودروسازان در راستای رقابت واقعی در تولید و کیفیت حرکت کنند.

خاطر نشان کرد : در شرایطی که همچنان رقابت واقعی میان شرکتها وجود ندارد و زمان آزاد سازی قیمت خودرو نیست ضمن اینکه زمانی که یکبار این مساله از سوی شرکتها مطرح شد ، نتیجه معکوس داد.

علی لو اظهار داشت : در حال حاضر شرایط لازم برای آزادسازی قیمت خودرو در کشور فراهم نیست بنابراین ابتدا باید چنین شرایطی ایجاد و سپس در این ارتباط هر گونه بحث و بررسی صورت گیرد.

قیمت پژو 207i تعیین شد

قرارداد بنز با ایران خودرو نهایی شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی