پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

استقبال سوریه از خودروهای گروه سایپا/ عرضه محصولات تجاری و کار گروه سایپا به سوریه

در حاشیه سفر دو روزه رئیس جمهور به سوریه، نشست مشترکی بین مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و وزیر صنایع سوریه برگزار شد. در این نشست از عرضه محصولات گروه سایپا در بازار این کشور استقبال و پیشنهاد شد که محصولات تجاری و کار گروه سایپا به سوریه صادر شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

در حاشیه سفر دو روزه رئیس جمهور به سوریه، نشست مشترکی بین مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و وزیر صنایع سوریه برگزار شد. در این نشست از عرضه محصولات گروه سایپا در بازار این کشور استقبال و پیشنهاد شد که محصولات تجاری و کار گروه سایپا به سوریه صادر شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

در یازدهمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی و نخستین سفر عالی‌ترین مقام اجرایی کشورمان پس از ۱۳ سال به سوریه در راستای تقویت روابط همسایگی، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با وزیر صنایع سوریه دیدار و به منظور توسعه همکاری های خودرویی، نشست تخصصی برگزار کردند.

در این نشست در خصوص چگونگی بسط و توسعه بیش از پیش، همکاری های خودرویی دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، وزیر صنایع سوریه از حضور خودروسازان ایرانی و به خصوص گروه خودروسازی سایپا، در بازار این کشور استقبال و حمایت خود را از خودروهای حمل و نقل عمومی، الکتریکال و سایر خودروهای جدید اعلام کرد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز با اشاره مختصر به سابقه حضور بیش از دو دهه گروه سایپا در بازار سوریه که نهایتا منجر به احداث کارخانه در بازار این کشور شد، خاطرنشان کرد: ورود به بحث مونتاژ خودروهای تجاری و کار در شرایط فعلی بازار سوریه می تواند از منظر اشتغالزایی، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی برای این کشور بسیار راهگشا و موثر باشد.

او افزود: هم اکنون این امکان وجود دارد که گروه خودروسازی سایپا محصولات تجاری و کار خود را با ظرفیت های حمل بار مختلف در بازه نیم تن تا سه تن و کاربری های متعدد همچون حمل مواد غذایی، آتش نشانی، حمل زباله، بالابر و سایر کاربری ها با قیمت و کیفیت مناسب به بازار سوریه عرضه کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه نشست تخصصی با وزیر صنایع سوریه پیشنهاد داد كه این كشور به توسعه زیرساخت حمل و نقل عمومی بیش از پیش توجه كند، بدین جهت گروه سایپا می تواند در تامین و تولید خودروهای تاكسی، ون، وانت، آمبولانس و …. به سوریه كمك قابل توجهی داشته باشد.

او خواستار كاهش تعرفه گمركی كالاهای واسطه ای سوریه شد و تاكید كرد: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و كاهش قیمت تمام شده كالاها، تعرفه گمركی را می توان كاهش داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خطاب به وزیر صنایع سوریه عنوان كرد: اتخاذ تصمیم های درست در توسعه ناوگان، اهمیت به سزایی دارد، بدین جهت توصیه می كنم سیاست ها به گونه ای باشد كه تعداد خودروهای سواری افزایش پیدا نكند و سوریه به سمت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساخت های برود كه طی سال های گذشته آسیب دیده است.

او با تاكید بر اینكه حركت به سمت خودروهای تك سرنشین مشكلات آلایندگی، محیط زیست و … را سبب می شود، گفت: بهتر است كه تعرفه واردات خودروهای كامل به سوریه بیش از 100 درصد لحاظ شود تا ضمن توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تولید خودرو در این كشور تقویت شود.

‏انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی