پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

traffic-control-tehran_طرح ترافیک تهران

نرخ پیشنهادی ورود به طرح ترافیک اعلام شد

بنا به گفته عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ، شهردادی تهران مبلغ 350 هزار تومان برای 90 روز ورود به طرح ترافیک را پیشنهاد داده که در صورت استفاده بیشتر تصاعدی افزایش می یابد. به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ابوالفضل قناعتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نرخ عوارض ورودی […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۴

بنا به گفته عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ، شهردادی تهران مبلغ 350 هزار تومان برای 90 روز ورود به طرح ترافیک را پیشنهاد داده که در صورت استفاده بیشتر تصاعدی افزایش می یابد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ابوالفضل قناعتی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نرخ عوارض ورودی به طرح ترافیک در سال 95 اظهار داشت: براساس لایحه‌ی پیشنهادی از سوی شهرداری تهران شکل قیمت گذاری نرخ عوارض ورود به طرح ترافیک با سال‌های گذشته متفاوت است که یک فوریت آن هفته گذشته به تصویب رسید و ماده واحده‌های این لایحه باید در کمیسیون عمران و حمل و نقل مورد بحث قرار بگیرد.

وی افزود: براساس پیشنهاد شهرداری از 363 روز سال 290 روزکاری وجود دارد و بیشتر افراد با توجه به شغل‌شان فقط 2 روز در هفته وارد طرح ترافیک می‌شوند یعنی 90 روز در سال که به این افراد تخفیف 50 درصدی نسبت به سال گذشته داده می‌شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در توضیح لایحه پیشنهادی شهرداری گفت: سال گذشته نرخ 90 روز ورود به طرح ترافیک 780 تومان بود که امسال به 350 هزار تومان کاهش یافته است.

قناعتی افزود: بر این اساس به ازای هر روز ورود اضافه به محدود طرح ترافیک یک درصد به رقم 350 هزار تومان اضافه می‌شود و بر همین مبنا نرخ ورود به طرح ترافیک نسبت به روز گذشته به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد که در مجموع هزینه آن به سه برابر رقم سال گذشته می‌رسد.

وی بیان کرد: فعلا این لایحه در حد پیشنهاد است و هنوز از سوی شورای به تصویب نرسید اما راهکاری برای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جلوگیری از ورود تاکسی‌هایی با سن بیشتر از سال 81 به شهر تهران گفت: این خبر از پایه و اساس اشتباه است و تا زمانی که تاکسی جایگزین تاکسی فرسوده نشود نمی‌توان خودرویی را از رده خارج کرد و ما باید ابتدا به دنبال نوسازی تاکسی‌ها باشیم.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی