پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

DS5_NEW_دی اس 5

افتتاح شوروم برند لوکس DS فردا صورت می گیرید.

چندی پیش برند لوکس DS تصمیم گرفت به بازار ایران وارد شود و برای معرفی خود جمعی از خبرنگاران را به زادگاه خود یعنی پاریس برد. حالا قرار است اولین شوروم این خودروسازای در تهران افتتاح شود. در حالی که DS5 به عنوان تازه‌ترین عضو به این فهرست اضافه شده، آتی موتور نماینده رسمی این […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۴ بهمن ۱۳۹۴

چندی پیش برند لوکس DS تصمیم گرفت به بازار ایران وارد شود و برای معرفی خود جمعی از خبرنگاران را به زادگاه خود یعنی پاریس برد. حالا قرار است اولین شوروم این خودروسازای در تهران افتتاح شود.

در حالی که DS5 به عنوان تازه‌ترین عضو به این فهرست اضافه شده، آتی موتور نماینده رسمی این شرکت شب آینده نخستین شوروم این برند را در بلوار اندرزگو تهران به بهره‌برداری خواهد رساند. مرکز خدمات پس از فروش این شرکت نیز به زودی در مجتمع خودرویی البرز راه‌اندازی خواهد شد.

پیش بینی می‌شود محصولات DS در ایران در بازه قیمتی 120 تا 250 میلیون تومان قیمت گذاری شوند. هر چند تمامی محصولات این شرکت امکان ورود به بازار ایران را دارند، اما آتی موتور کار خود را با پرچمدار این لوکس‌ساز اغاز خواهد کرد. مدل 5 جدید که به تازگی رونمایی شده، سدان 5LS و شاسی بلند 6 نخستین محصولات این شرکت هستند که پایشان به ایران باز خواهد شد. برای تکمیل سبد DS در ایران مدل‌های 3، 3 کابریو و 4 نیز در آینده راهی ایران خواهند شد.

تلفیق دو سگمنت هاچ‌بک و استیشن و یا به عبارتی دیگر شوتینگ بریک، فرم کلی بدنه این خودرو را شکل می‌دهد، محصولی که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شانگهای سال 2011 به نمای در آمد و در واقع نسخه تولید کانسپتی با نام C اسپرت لانگ است. DS5 که به تازگی دستخوش تغییراتی نیز شده راه را برای برادران خود باز خواهد کرد. محصولی که با تاکید بر دو اصل راحتی و کیفیت طراحی شده است. نخستین خودرو با برند DS که می‌توان آن را نماد از استقلال این برند از سیتروئن نیز دانست در سال 2014 تغییراتی را به خود دید تا روح یک خودرو آوانتگارد در آن به چشم بخورد. برای این منظور جلوپنجره مخصوص DS به همراه نوارهای کرومی بلندتر در دو طرف کاپوت و همین طور چراغ‌های LED جلو با چینش انحصاری DS این محصول را تا حد زیادی از نمونه قبل از فیس‌لیفت متمایز می‌کند. اما چیزی که باعث لوکس شدن DS5 می‌شود توجه ویژه به جزییات، ریزه‌کاری‌ها و انحصاری سازی آن برای مشتریان است.

از میان تنوعی که برای انتخاب پیشرانه این خودرو موجود است، آتی موتور دست روی گزینه 1.6 لیتری گذاشته است. پیشرانه THP160 که با همکاری گروه ب‌ام‌و طراحی و توسعه داده شده است توان تولید 160 اسب بخار نیرو در 6000 دور در دقیقه را دارد. همچنین گشتاور 240 نیوتن متری این موتور در 1400 تا 4000 به دست می‌آید. یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو را دارد.

جدیدترین نسل از تکنولوژی که در خودروها به کار می‌رود را می‌توان در نخستین محصول برند DS جست وجو کرد. تکنولوژی‌هایی که با عث افزایش راحتی و ایمنی این خودرو می‌شوند شامل سیستم ورود و استارت بدون کلید، دوربین دید عقب، چراغ‌های اتوماتیک، نمایش نقاط کور، هد آپ دیسپلی و سیستم هشدار خروج از خط می‌شود. دی اس با تعبیه یک نمایشگر در آینه وسط و امکان اتصال آن به تلفن‌های هوشمند این امکان را به راننده می‌دهد تا نمایشگر رنگی و به راحتی و با حفظ ایمنی از تمام اپلیکیشن‌های موجود در تلفن همراه خود استفاده کند.

منبع: پرشین خودرو

گزارش اختصاصی ماهنامه تخت گاز از خودروهای DS در پاریس

بزودی DS در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی