پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاکسی پرنده ساخت امارات متحده عربی

به ندرت پیش می آید که دولت ها و سازمان های دولتی در با سرمایه گذاری در استارت آپ ها، در توسعه آنها کمک کنند اما با توجه به آینده روشن خودروهای پرنده (eVTOL) و بستر مناسب دبی برای توسعه خودروهای پرنده، وزارت اقتصاد امارت متحده عربی، در استارت آپ Odys Aviation برای ساخت تاکسی […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

به ندرت پیش می آید که دولت ها و سازمان های دولتی در با سرمایه گذاری در استارت آپ ها، در توسعه آنها کمک کنند اما با توجه به آینده روشن خودروهای پرنده (eVTOL) و بستر مناسب دبی برای توسعه خودروهای پرنده، وزارت اقتصاد امارت متحده عربی، در استارت آپ Odys Aviation برای ساخت تاکسی های پرنده هیبریدی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کمپانی Odys Aviation، یکی از چند کمپانی کالیفرنیایی سازنده خودروهای پرنده است و با توجه به این سرمایه گذاری اخیر، قرار است که دفتر مرکزی این کمپانی در دبی افتتاح شود و خط تولید و تأسیسات خدمات نگهداری از تولیدات کمپانی نیز به زودی در این ناحیه بازگشایی خواهد شد.

وزارت اقتصاد امارات متحده عربی، سال گذشته طی اعلام بیانیه ای، از تمامی استارت آپ ها و کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی، دعوت کرد تا به دبی بیایند. تاکسی پرنده هیبریدی Odys، بنظر می رسد که اولین تاکسی پرنده ساخت امارات خواهد بود و به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

این تاکسی پرنده در ابتدا با برد مسافتی 320 کیلومتر معرفی شده بود ولی حالا برد مسافتی آن به بیش از 1200 کیلومتر افزایش یافته است. یکی دیگر از وجوه تمایز این خودرو پرنده با سایرین، ابعاد و ظرفیت آنست که می توان دو خلبان را به همراه 9 سرنشین در کابین خود جای دهد. حداکثر سرعت آن 555 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. طراحی آن نیز متفاوت تر از سایر خودروهای پرنده بوده و شبیه تر به هواپیما بنظر می رسد.

کمپانی Odys Aviation در حال تکمیل یک پروتوتایپ از این تاکسی پرنده بوده تا بتواند در سال 2025 به پرواز در بیاید. سازنده امیدوار است تا بتواند مسیرهای پروازی خود را در سال 2027 در اماراتد راه اندازی کند.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی