پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دوربین ثبت وقایع خودرو، تضمین امنیت خودروی شما است

امروزه تقریبا همه خانواده‌ها، خودروی شخصی دارند. این خودروهای شخصی جزو اموال شخصی ما هستند و کاربرد زیادی در زندگی روزمره دارند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ آشنایی با دوربین خودرو: بهترین ابزار برای نظارت کلی می باشد و از این ابزار در شکل ها و انواع گوناگون استفاده می گردد. دوربین خودرو ایده آل، […]

شیوا تدین پور
پنجشنبه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

امروزه تقریبا همه خانواده‌ها، خودروی شخصی دارند. این خودروهای شخصی جزو اموال شخصی ما هستند و کاربرد زیادی در زندگی روزمره دارند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

آشنایی با دوربین خودرو: بهترین ابزار برای نظارت کلی می باشد و از این ابزار در شکل ها و انواع گوناگون استفاده می گردد. دوربین خودرو ایده آل، کوچک، معمولا کوچک تر از کف دست، که به صورت همگونی روی شیشه جلوی خودرو یا پشت آینه نصب می شود.

انواع دوربین های مدار بسته خودرو نیز بر اساس نیاز و نوع کاربرد آنها دارای ویژگی های متفاوت تری از دوربین های مدار بسته برای اماکن هستند و در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

ویژگی هایی که دوربین های خودرو را جذاب تر می کند:

برخی از قابلیت های ویژه ای که دوربین خودروها دارا هستند، می توان از قابلیت G-sensor، سنسور حساس به حرکت، سنسور کمک راننده، قابلیت دید در شب، لوپ رکوردینگ (فیلم برداری مداوم بدون پر شدن حافظه)،GPS، تشخیص سرعت، انتقال تصویر، مکان یابی خودرو و … نام برد.

فیلم برداری مداوم

یک دوربین خودرو به صورت مداوم از تمام چشم انداز مقابل خودرو فیلم برداری می کند گاهی نیز این قابلیت را دارد که از جوانب خودرو و یا حتی پشت و داخل خودرو نیز فیلم برداری کند. برخی از دوربین های ثبت وقایع خودرو  دارای یک یا دو دوربین جانبی دیگر نیز هستند که برای فیلم برداری داخل خودرو بصورت ۳۶۰ درجه می باشند و برخی نیز قابلیت ارسال تصاویر از طریق وای فای یا سیم کارت نیز می باشند.

مد پارکینگ

اگر نگران از صدمات احتمالی به خودروی خود در پارکینگ و در حالت پارک هستین چرا که در این صورت دسترسی و نظارتی بر خودرویتان ندارین اکثر دوربین مداربسته خودرو با دارا بودن دو دوربین و قابلیت مد پارکینگ تمام اتفاقات و حوادثی که در طول پارک خودرو در اطراف اتومبیلتان می گذرد را ثبت و ضبط خواهد نمود و اگر اتفاقی نیز برای خودرویتان رخ دهد از آن با خبر بوده و در صورت نیاز مدرکی نیز در دست خواهید داشت.

سنسور حساس به حرکت

حسگر Motion dedection یا سنسور حساس به حرکت، همانطور که از اسمش نیز مشخص است قابلیتی هست که در صورت فعال کردن آن از طریق تنظیمات، در صورتی  که حرکتی در اطراف خودرو بوجود آید دوربین به سرعت شروع به کار کرده و ضبط را آغاز می کند و تا چند لحظه بعد از اتمام حرکت ضبط را ادامه خواهد داد.

جی سنسور یا سنسور ضربه

این قابلیت که معادل فارسی آن سنسور ضربه می باشد از این جهت اهمیت دارد که اگر خدای ناخواسته تصادفی برایتان رخ دهد اگر این گزینه براتان فعال باشد فیلمی که طی این حادثه ضبط شده دیگر در فرایند لوپ رکوردینگ پاک نخواهد شد تا اگر شما نیازی به مدرک نداشتید آن زمان خود می توانید اقدام به پاک کردن دستی آن نمایید.

 

جهت یابی GPS

سیستم ره یابی جهانی یا GPS به خوبی اطلاعات مکانی را داخل دوربین دریافت و ذخیره می کند و  در مدل های سیم کارت خور دوربین خودرو با وجود اینترنت سیم کارت در دستگاه  باعث می شود مختصات جی پی اس دقیق تر و سریع تر دریافت کند.

انتقال تصویر روی موبایل از طریق اینترنت

در مدل هایی از دوربین های خودرو که از سیم کارت نیز پشتیبانی می کنند امکانات فوق العاده ای وجود دارد. از طریق نرم افزار موبایل این دوربین های سیم کارت خور و از طریق اینترنت و سیم کارت موجود روی دستگاه، می توانید از هر نقطه و فاصله ای از خودرو، به صورت زنده تصاویر زنده در حال ضبط را مشاهده کنید و خودروی خود را کنترل و بر آن نظارت داشته باشید.

امکان سیم کارتخور بودن این دوربین ها باعث شده که بتواند تصاویر و رویداد ها را بصورت عکس و فیلم انتقال بدهد. بدین صورت که کاربر برنامه مخصوص آینه را برروی موبایل خود نصب می کند و در هر لحظه دلخواه دستور عکس و فیلم به دوربین جلو و یا داخل کابین می دهد.

و از راه دور کنترل می کند که راننده چه شخصی است و در حال رانندگی و یا توقف در چه مسیری است و بصورت فیلم مشاهده می نماید.

این آپشن مناسب بسیاری از افرادی است که از راننده استفاده می کند و خودرو دست شخص دیگری است و یا سازمان هایی که تعدادی خودرو دارند و می‌توانند یک مرکز مانیتورینگ برای این خودروهای سازمانی جهت کنترل و نظارت داشته باشند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی