پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تیارا مکث موتور

نارضایتی خریداران ” تیارا ” مکث موتور به دلیل افزایش قیمت / سیاست شورای رقابت چیست؟

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو، به نقل از پایگاه خبری خبرماشین؛ ثبت نام کنندگان خودرو تیارا در سامانه یکپارچه به دلیل پاسخگو نبودن شرکت مکث موتور و خبرهای غیر رسمی مبنی بر افزایش قیمت این محصول، کارزار راه انداخته اند. تیارا نام کراس اوور تازه وارد مکث موتور است. کراس اووری که چندی […]

javankhodro
یکشنبه - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو، به نقل از پایگاه خبری خبرماشین؛

ثبت نام کنندگان خودرو تیارا در سامانه یکپارچه به دلیل پاسخگو نبودن شرکت مکث موتور و خبرهای غیر رسمی مبنی بر افزایش قیمت این محصول، کارزار راه انداخته اند.

تیارا نام کراس اوور تازه وارد مکث موتور است. کراس اووری که چندی پیش رونمایی شد. حال بیشتر از ۲۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان این خودرو ضمن امضا بیانیه ای اعلام کرده اند: ” در دوره اول سامانه یکپارچه خودرو و همچنین دوره اصلاحیه (تغییر اولویت های ۱۴۰۳)، شرکت مکث موتور زیر مجموعه ماموت خودرو شرکت کرده و اقدام به ارائه محصولات خود از جمله خودرو تیارا کرده است.

حال با وجود گذشتن چند ماه از اعلام زمان تحویل و حتی گذشتن زمان تحویل برخی افراد، شرکت مکث موتور برخلاف دیگر خودروسازها شرایط و قیمت را اعلام نکرده و همچنین تلفن‌های پشتیبانی شرکت را پاسخ نمی‌دهد. نمایندگی‌های مکث موتور هم پاسخگو نیستند و با گفتن جمله‌هایی مانند (به ما مربوط نیست – مسئولیت ما نیست و….) رفع تکلیف می‌کنند.

وزارت صمت هم با وجود شکایت های پی در پی در سامانه ۱۲۴ پاسخگو نیست. از طرفی امکان ثبت نام مجدد برای افراد فراهم نیست و به عبارتی سهم ثبت نام خودرو با قیمت کارخانه افراد استفاده شده هست.

از مسئولین و دست اندرکاران درخواست میشه به این مسئله ورود کرده و برسی و مشکل را حل کنند.”

تیارا مکث موتور

همچنین بسیاری از خریداران تیارا با درج کامنت در زیر پست های این شرکت اعلام کرده اند: ” اینجانب خریدار مکث موتور از سامانه یکپارچه ضمن شرکت در کمپین احقاق حق مشتریان مکث موتور تکمیل وجه نکرده و به سایر مشتریان نیز پیشنهاد می شود تا زمان پاسخگو کردن شرکت تکمیل وجه نکنند “

این نارضایتی به دلیل خبر غیر رسمی افزایش قیمت این خودرو از ۹۸۹ میلیون تومان به یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان به وجود آمده که البته نمایندگی‌های مکث موتور می‌گویند که افزایش قیمتی رخ نداده و این شرکت خودروساز با همان قیمت فاکتورهای قبلی، تیارا را عرضه می‌کند.

شورای رقابت چه تصمیمی می گیرد؟

این اتفاق ها در شرایطی به وجود آمده که چندی پیش شورای رقابت با ورود به موضوع قیمت گذاری خودروهای مونتاژی، نرخ فروش برخی محصولات شرکت ها مانند مدیران خودرو، فردا موتورز، کرمان موتور، صنایع خودروسازی ایلیا و بهمن موتور را تغییر داد.

حال اگر قرار باشد تیارا با قیمت جدید عرضه شود، قطعاً فروش محصولات خوش نام سایر شرکت ها مانند دیگنیتی، فیدلیتی، تیگو، کی ام سی، فردا و … جای سوال دارد ؟!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی