پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درگ هیجان‌انگیز پورشه ۹۱۱ GT2 RS، فراری ۲۹۶ GTB و مک‌لارن ۷۶۵LT

در این درگ شاهد رقابت جذابی بین پورشه ۹۱۱ GT2 RS با ۷۰۰ اسب بخار، فراری ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار و مک‌لارن ۷۶۵LT با ۷۶۵ اسب بخار خواهیم بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ هرچند این روزها خودروهای الکتریکی در مسابقات درگ عملکرد خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند اما هنوز هم دیدن […]

شیوا تدین پور
دوشنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در این درگ شاهد رقابت جذابی بین پورشه ۹۱۱ GT2 RS با ۷۰۰ اسب بخار، فراری ۲۹۶ GTB با ۸۳۰ اسب بخار و مک‌لارن ۷۶۵LT با ۷۶۵ اسب بخار خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

هرچند این روزها خودروهای الکتریکی در مسابقات درگ عملکرد خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارند اما هنوز هم دیدن رقابت سوپرکارهای بنزینی قدرتمند در ۴۰۰ متر لذت فوق‌العاده‌ای دارد خصوصاً وقتی حرف از فراری، پورشه و مک‌لارن باشد. کارواو در جدیدترین درگ خود، سه نمونه از قوی‌ترین محصولات این برندها را در برابر هم قرار داده و رقابت بشدت هیجان‌انگیزی را رقم زده است.

البته فراری حاضر در این ویدئو مدل ۲۹۶ GTB است که SF90 قوی‌تر را بالاتر از خود می‌بیند اما این سوپرکار محرک عقب با ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور، به دو مدل پورشه و مک‌لارن نزدیک‌تر است. ۲۹۶ GTB تنها سوپرکار هیبریدی این جمع محسوب می‌شود.

این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی بین گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و پیشرانهٔ بنزینی استفاده می‌کند. هرچند فراری قوی‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود اما سیستم هیبریدی به وزن آن اضافه کرده و ۲۹۶ را با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، به سنگین‌ترین خودروی این رقابت تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، عنوان سبک‌ترین عضو گروه به مک‌لارن ۷۶۵LT با تنها ۱۳۴۰ کیلوگرم وزن می‌رسد. در سینهٔ این خودرو فقط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر قرار گرفته و بس. این موتور ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد؛ بنابراین، مک‌لارن از رقیب ایتالیایی نسبت قدرت به وزن کمتری دارد.

و نهایتاً به پورشه ۹۱۱ GT2 RS می‌رسیم که هرچند در سال ۲۰۱۷ معرفی شده و در مقابل دو رقیب موتور وسط خود کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما هیچ‌گاه نباید یک GT2 RS را دست‌کم گرفت. این خودرو روی محور عقب خود یک موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

در اینجا برخلاف توربو S، نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا از این لحاظ با فراری و مک‌لارن شرایط یکسانی داشته باشد. ۹۱۱ کمترین قدرت را در این رقابت دارد درحالی‌که از لحاظ وزن بین دو رقیب قرار می‌گیرد.

خب پس از مرور مشخصات خودروها بهتر است بدون اتلاف وقت سراغ تماشای این ویدئوی جذاب برویم اما پیش از آن توضیح کوتاهی لازم است. در دو درگ اول در میانهٔ مسیر روی صفحه آمپر فراری هشدار خرابی سیستم کنترل موتور نقش می‌بندد و سرعت خودرو کاهش میابد.

البته در درگ‌های بعدی فراری بدون مشکل به پایان مسیر می‌رسد اما در مسابقهٔ رولینگ دوباره ۲۹۶ با مشکل مواجه می‌شود و این بار هشدار از کار افتادن سیستم هیبریدی و مراجعه به نمایندگی به نمایش درمی‌آید.

مقایسه مشخصات فنی

مک‌لارن ۷۶۵LT فراری ۲۹۶ GTB پورشه ۹۱۱ GT2 RS
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۷۶۵ اسب بخار ۸۳۰ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۴۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۳۴۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت ۳۵۸ هزار دلار ۳۴۲ هزار دلار ۲۹۴ هزار دلار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی