پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

افزایش-قیمت-خودرو

امکان افزایش قیمت خودرو با اتمام قرعه‌کشی وجود دارد؟

با توجه به نوساناتی که ممکن است در بازار ارز رخ دهد باز هم مجددا قیمت خودرو افزایشی خواهد شد و با طولانی شدن نوبت‌دهی‌ها بسیاری هم از ثبت‌نام در سامانه خودرو منصرف می‌شوند و برای خرید خودرو به بازار آزاد مراجعه می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در خصوص […]

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲

با توجه به نوساناتی که ممکن است در بازار ارز رخ دهد باز هم مجددا قیمت خودرو افزایشی خواهد شد و با طولانی شدن نوبت‌دهی‌ها بسیاری هم از ثبت‌نام در سامانه خودرو منصرف می‌شوند و برای خرید خودرو به بازار آزاد مراجعه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در خصوص اقدامات تازه‌ای که برای کنترل بازار خودرو انجام شده گفت: بله، می‌توان بازار خودرو را با این اقدامات هم کنترل کرد؛ البته در بخش تولید خودروهای CKD قیمت‌ها افزایشی شده است، هرچند پیش از این هم اعلام کرده بودیم که در صورتی که قیمت‌ها را بر اساس قیمت حاشیه بازار یا در بورس کالا تعیین کنند هم می‌توان بازار خودرو را به خوبی کنترل کرد.

این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: هرچند برخی بر این‌ باورند نوبت‌هایی که برای ثبت‌نام خودروهای پیش‌فروشی داده شده تا سال 1403 است که باید گفت این نوع نوبت‌دهی هم یک نوع قرعه‌کشی محسوب می‌شود و به این زودی‌ها افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند خودرویی دریافت نخواهند کرد.

نعمت‌بخش افزود: دولت قول‌هایی برای پرداخت زیان خودروسازان داده بود اما متاسفانه این قول‌ها انجام نشده. این در حالی است که در برنامه چهارم و پنجم هم به این موضوع پرداخته شده و در ماده 90 اصل 44 قانون اساسی اعلام شده که اگر دولت به هر دلیلی قیمت هر کالایی را کمتر از قیمت واقعی‌اش تعیین کرد باید در بودجه همان سال به میزان زیان آن تولیدکننده از آن کارخانه حمایت کند اما هیچ‌وقت دولت‌ها اقدام به این کار نکردند.

انتهای پیام/

منبع: اعتماد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی