پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیکاپ غول‌پیکر تسلا در خیابان‌های ایران جا می‌شود؟

ویدیو کوتاه جدیدی از پیکاپ برقی تسلا سایبرتراک به اشتراک گذاشته شد. این ویدیو از پیکاپ الکتریکی Cybertruck حاوی نکات مهمی درباره آن است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ تسلا اواخر سال ۲۰۱۹ با معرفی پیکاپ تمام الکتریکی سایبرتراک خبرساز شد. طراحی منحصر به فرد این پیکاپ که حتی تا به الان شبیه آن را […]

فاطمه علی اصغری
جمعه - ۹ تیر ۱۴۰۲

ویدیو کوتاه جدیدی از پیکاپ برقی تسلا سایبرتراک به اشتراک گذاشته شد. این ویدیو از پیکاپ الکتریکی Cybertruck حاوی نکات مهمی درباره آن است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ تسلا اواخر سال ۲۰۱۹ با معرفی پیکاپ تمام الکتریکی سایبرتراک خبرساز شد. طراحی منحصر به فرد این پیکاپ که حتی تا به الان شبیه آن را ندیده‌ایم، از همان ابتدا بحث‌های زیادی را برانگیخت. عده‌ای آن را محصولی جاه‌طلبانه می‌دانستند که برای ایجاد تحول در طراحی خودروهای الکتریکی آمده است و در همان حال، برخی معتقد بودند که این پروژه راه به جایی نمی‌برد. مسائلی از جمله همین طراحی خاص سایبرتراک که نیازمند اصلاح فراوان بود، چندین بار باعث تعویق عرضه آن شد، اما بالاخره این پیکاپ در انتهای سال ۲۰۲۳ به عرضه می‌رسد.

در حالی که چیزی تا عرضه تسلا سایبرتراک باقی نمانده، این سوال حتی پر رنگ‌تر می‌شود که آیا واقعاً زمان درستی برای عرضه این پیکاپ تمام برقی است یا خیر. در واقع حداقل از منظر طراحی با اطمینان می‌توان این ساخته خودروساز آمریکایی تسلا را یکی از متفاوت‌ترین محصولات صنعت خودرو طی چند سال اخیر بر شمرد. اخیراً هم ویدیو کوتاه جدیدی از سایبرتراک در یکی از ساب‌ردیت‌های مربوط به تسلا در ردیت منتشر شده است که دیدی بهتر نسبت به آن ارائه می‌کند. به هر حال، مشاهده این خودرو در عمل بهتر از صرفاً چند تصویر رندر شده حق مطلب را ادا می‌کند.

طراحی متفاوت و فرمان‌پذیری عقب تسلا سایبرتراک در ویدیو جدید

اولین نکته‌ای که در ویدیو جدید تسلا سایبرتراک جلب توجه می‌کند، تفاوت فاحش طراحی و اندازه این پیکاپ با بقیه خودروها است. در واقع شاید بتوان این‌طور برداشت کرد که طراحی این خودرو تسلا متعلق به خیابان‌های امروز نیست. البته حجم عظیم پیش‌خریدها نشان از این دارد که خیلی از مردم چنین نظری نسبت به سایبرتراک ندارند.

تسلا

گذشته از این، در این ویدیو نگاه جزئی دوباره‌ای به قابلیت فرمان‌پذیری چهار چرخ یا دو چرخ عقب تسلا سایبرتراک داریم که پیش‌تر وجود آن در این پیکاپ برقی مشخص شده بود. خودرو طی ویدیو برای خروج از جای پارک عمدتاً از همان چرخ‌های جلو بهره می‌گیرد، ولی همچنان با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه چرخش مستقل چرخ‌های عقب آن شد. چنین قابلیتی می‌تواند برای خودرویی مثل تسلا که بدنه‌ای حجیم دارد، در خیلی از موقعیت‌ها کارآمد ظاهر شود.

سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب به‌طور خودکار چرخ‌های عقب را در جهت مخالف با چرخ‌های جلو حرکت می‌دهد که دور زدن با خودرو را آسان‌تر می‌کند؛ به‌طور دقیق‌تر، شعاع گردش خودرو در سرعت پایین را کاهش می‌دهد. البته به‌طور معمول این سیستم امکان گردش محور عقب به اندازه محور جلو را فراهم نمی‌کند، ولی حتی همین چرخش محدود چرخ‌های عقب به نوبه خود تاثیرگذار است.

تسلا

تسلا مسلماً تغییرات متعددی را در Cybertruck نسبت به کانسپت اولیه آن اعمال کرده، ولی از زمان رونمایی این پیکاپ برقی تاکنون مشخصات فنی به‌روز شده آن را به اشتراک نگذاشته است. در نتیجه، جزئیات مشخصی در رابطه با مواردی از جمله سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و شعاع گردش این خودرو جدید در دسترس نیست. با وجود این، تسلا برنامه دارد در سپتامبر پیش رو (شهریور تا مهر) اولین دستگاه‌ها از سایبرتراک را به مشتریان تحویل بدهد و طی رویدادی رسمی به مناسبت تحویل، اطلاعاتی ضروری را درباره نسخه تولیدی آن ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی