پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عرضه محصول پروژه K۱۲۵ در زمستان

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به این که در زمستان امسال محصول پروژه کراس اوور K۱۲۵ که به امکانات و آپشن‌های روز مجهز بوده و دارای استانداردهای ۸۵ گانه است روانه بازار خواهد شد، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، از مردادماه امسال تمامی محصولات ایران خودرو قابلیت […]

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به این که در زمستان امسال محصول پروژه کراس اوور K۱۲۵ که به امکانات و آپشن‌های روز مجهز بوده و دارای استانداردهای ۸۵ گانه است روانه بازار خواهد شد، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، از مردادماه امسال تمامی محصولات ایران خودرو قابلیت تجهیز به امکانات ESC، سنسور نشانگر باد تایر و GSI خواهند داشت، هم چنین امکان حفاظت از عابر پیاده نیز بر روی تمامی محصولات اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از ایکوپرس- مهدی رادمنش در کارگاه آموزشی آشنایی با آپشن‌ها و فیچرهای روز دنیا برای خودرو که با حضور روسای تصادفات مناطق و دفتر تحقیقات پلیس راهور تهران بزرگ و در مرکز تحقیقات ایران خودرو برگزار شد، با تاکید بر ایجاد فضای تعاملی میان ایران خودرو و پلیس راهور، در خصوص تجهیزات ایمنی به روز در خودروهای جدید بیان کرد: امکاناتی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، دستیاری حرکت در سربالایی و سرپایینی و کیسه هوای جانبی و پرده ای، سامانه کنترل کشش، سیستم پایش فشار باد تایر و ایزوفیکس صندلی کودک از جمله این تجهیزات جدید و به روز به شمار می روند.

وی هم چنین در خصوص امکانات فعلی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و اقدامات این خودروساز در راستای ارتقای ایمنی و راحتی سرنشینان محصولات، توضیحاتی را ارایه کرد.

در ادامه، سرهنگ سوزان جوادنژاد، رییس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس راهور، با اشاره به برنامه و اقدامات ایران خودرو در راستای تجهیز محصولات تولیدی به امکانات جدید و به روز، گفت: اگر در آینده این امکانات بر روی خودروها نصب شود، سازمانی که بیش از همه راضی خواهد شد، پلیس راهور است؛ زیرا نصب این امکانات تصادفات را کاهش خواهد داد و اگر بتوانیم حتی جان یک نفر را نیز نجات دهیم، کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.

وی افزود: برخی از امکانات مانند نمایش نقطه کور در آینه، کمک شایانی به ویژه به رانندگان خودروهای سنگین مانند کامیون ها خواهد کرد تا از بروز حادثه جلوگیری کنند، هم چنین سیستم محدود کردن سرعت نیز می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا یکی از اصلی ترین علل تصادفات افزایش سرعت است.

هم چنین سرهنگ رابعه جوان بخت، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، با بیان این‌که به عنوان یک شهروند عادی از اقدامات و دستاوردهای ایران خودرو در راستای توسعه امکانات محصولات تولیدی تشکر می‌کنم، گفت: مشاهده پیشرفت در هر حوزه ای برای ما که در داخل کشور زندگی می کنیم ارزشمند است.

وی افزود: می‌دانیم در جایگاهی قرار داریم که دست‌یابی به هیچ یک از علوم و توانمندی ها به راحتی میسر نشده است، به همین دلیل در هر حوزه ای که پیشرفت و دانش حاصل می‌شود ارزشمند است و همواره انسان در مقابل پیشرفت و دانش سر تعظیم فرود می آورد، از این جهت از مجموعه ایران خودرو تشکر می‌کنم.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، تاکید کرد: به عنوان کسی که هر روز تصادفات را رصد می کند می‌گویم واقعیت این است که اگر از موضوع ایمنی خودرو فاصله بگیریم، بیش از ۷۰ درصد تصادفات تنها و تنها به دلیل خطای انسانی رخ می دهد و مساله اصلی این است که وقتی تصادفات را موشکافی می‌کنیم به موضوع خطای انسانی می‌رسیم.

وی اظهار امیدواری کرد، آپشن های موجود و جدیدی که ایران خودرو برای نصب بر روی محصولات تولیدی در نظر گرفته است فراگیر شود و گفت: نصب هریک از این امکانات، نویدبخش کاهش حجم بسیار زیادی از تصادفات است.

مهم ترین مساله در امکانات جدید این است که اختیار عامل انسانی را به هوش مصنوعی سپرده و موجب کاهش درصد خطاهای راننده و کنترل آن می شود. در واقع در هر حوزه ای که هوش مصنوعی ورود کند می تواند نویدبخش اتفاقات مثبتی باشد.

سرهنگ جوان بخت، بر نقش آموزش و اطلاع رسانی درباره امکانات موجود در هر خودرو و نحوه استفاده از هریک از این امکانات به منظور ارتقای ایمنی راننده و تصادفات، تاکید کرد.

گفتنی است، در انتهای این کارگاه، از مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول و نیز خطوط تولید ایران خودرو بازدید شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی