پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جدیدترین شاسی بلند کوپه؛ ایکس پنگ G6 معرفی شد

خودروساز چینی ایکس پنگ شاسی بلند الکتریکی کوپه G6 را معرفی کرد. اس یو وی برقی جی 6 دارای قدرت 480 اسب بخار و شعاع حرکتی حدود 800 کیلومتر است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ شاسی بلندهای کوپه، به‌خصوص در بازار چین همچنان با قدرت پابرجا است. همین چند روز قبل خودروساز آمریکایی بیوک شاسی […]

فاطمه علی اصغری
شنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۲

خودروساز چینی ایکس پنگ شاسی بلند الکتریکی کوپه G6 را معرفی کرد. اس یو وی برقی جی 6 دارای قدرت 480 اسب بخار و شعاع حرکتی حدود 800 کیلومتر است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛ شاسی بلندهای کوپه، به‌خصوص در بازار چین همچنان با قدرت پابرجا است. همین چند روز قبل خودروساز آمریکایی بیوک شاسی بلند کوپه الکتریکی E4 را در چین معرفی کرد که از تلاش آمریکایی‌ها برای همگام شدن با ترند بازار خودرو این کشور خبر می‌دهد. حالا کوپه الکتریکی جدید ایکس پنگ G6، توسعه یافته بر پایه پلتفرم SEPA 2.0، به نمایش گذاشته شده است. در ادامه به جزئیات این خودرو چینی اعم از طراحی و ابعاد، مشخصات فنی و فضای داخلی نگاهی داریم.

معرفی شاسی بلند کوپه الکتریکی ایکس پنگ G6

طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی

ایکس پنگ

در نمای جلو جی 6 چراغ‌های به هم پیوسته عریض قرار گرفته‌اند که این روزها در خیلی از خودروهای چینی به چشم می‌خورند. با نگاه به نمای کناری هم اتصال ستون‌های A و D با خط سقف شیب‌دار جلب توجه می‌کند که نوعی طراحی فست‌بک یا کوپه را به وجود آورده است. ضمن اینکه در ناحیه عقب چراغ‌های سرتاسری باریک جا دارند. این شاسی بلند کوپه چینی ۴۷۵۳ میلی‌متر طول، ۱۹۲۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۵۰ میلی‌متر ارتفاع به‌علاوه ۲۸۹۰ میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد و ضریب درگ آن ۰.۲۴۸ اعلام شده است. همچنین رینگ‌های متنوعی برای آن در دسترس قرار می‌گیرند که بزرگ‌ترینشان ۲۰ اینچی است.

ایکس پنگ

در کابین ایکس پنگ G6 یک نمایشگر ال‌سی‌دی 10.2 اینچی پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی 14.96 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد. نمایشگر مرکزی مذکور از سیستم اطلاعات و سرگرمی Xmart OS 4.0 با پشتیبانی از فرمان‌های صوتی بهره می‌برد.

ایکس پنگ

 

نکته جالب دیگر فضای داخلی این خودرو چینی این است که سیستم تهویه، هوا سرد را بدون فشار باد پخش می‌کند تا راننده و سرنشینان دیگر بابت این فشار اذیت نشوند. علاوه بر این‌ها، در کنسول مرکزی صفحه شارژ بی‌سیم دوگانه تعبیه شده و همچنان چند دکمه فیزیکی روی فرمان و پنل‌های درب‌ها باقی مانده‌اند. امکان تنظیم پشتی صندلی‌های عقب و تا کردن آن‌ها جهت دسترسی به فضای بار بیشتر وجود دارد.

مشخصات فنی G6 ایکس پنگ

این محصول جدید ایکس پنگ در دو نسخه تک موتور و دو موتور با خروجی و شعاع حرکتی متفاوت روانه بازار می‌شود. G6 تک موتور می‌تواند 292 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نسخه دو موتور تونایی تولید مجموعاً 480 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ ضمناً این نسخه دو موتور برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند 3.9 ثانیه زمان است.

شاسی بلند برقی ایکس پنگ G6 بین 580 تا 755 کیلومتر بسته به باتری، شعاع حرکتی خواهد داشت. بیشترین شعاع حرکتی را باتری لیتیومی 87.5 کیلووات ساعتی در نسخه دو موتور به دنبال می‌آورد و مصرف انرژی این نسخه هم 13.2 کیلووات ساعت به ازای هر 100 کیلومتر برآورد شده است. به واسطه فناوری فست شارژ 3 سی 800 ولتی ایکس پنگ، شارژ باتری از 10 تا 80 درصد فقط 19 دقیقه زمان می‌برد و ظرف 10 دقیقه شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافت 300 کیلومتر تامین می‌شود.

اس یو وی G6 ایکس پنگ به سیستم کمک‌راننده پیشرفته این خودروساز چینی با نام XNGP مجهز خواهد بود. این سیستم 31 سنسور شامل 2 سنسور لیدار، 12 سنسور اولتراسونیک، چند دوربین و 5 رادار موج 5 میلی‌متری را در بر می‌گیرد.

زمان عرضه و قیمت شاسی بلند کوپه جی ۶

این خودرو اس یو وی برقی بین ۲۸ هزار و ۹۰۰ تا ۳۸ هزار و ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. تحویل دستگاه‌ها به مشتریان از ماه ژوئیه (تیر تا مرداد) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: گجت نیوز

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی