پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای وارداتی

علی آبادی استارت خودروهای وارداتی را می زند؟

روز گذشته و در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم وزیر صمت تعدادی از خودروهای وارداتی را به متقاضیان تحویل داد.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو؛ 

صبح روز دوشنبه ششم شهریورماه  اولین سری از خودروهای وارداتی به دست وزیر صمت به متقاضیان تحویل داده شد رویکردی که خریداران و دوستداران بازار خودرو را سر شوق آورد و بقیه مشتریان بازار خودروهای وارداتی را در جهت ورود این خودروها به کشور امیدوار کرد.

کار واردات خودروهای خارجی پس از تصویب در مجلس، دولت و شورای نگهبان، رسماً از آبان ماه شروع و اولین محموله از این خودروها نیز اسفند ۱۴۰۱ به گمرکات کشور رسیدند اما تا به امروز علی رغم واریز وجه از سوی مشتریان و ثبت در سامانه ثبت سفارش خودرو وزارت صمت خبری از تحویل این خودروها به گوش نمی‌رسد!

خودروهای وارداتی

با رویکرد دیروز وزیر صمت در تحویل برخی از خودروها به نظر می رسد علی‌آبادی که کار خود را در حوزه خودرو پرقدرت شروع کرده است در نظر دارد هرچه سریعتر قائله واردات خودرو را نیز ختم به خیر کند اما این مهم چه زمانی عملیاتی می شود بدون شک نیازمند صبر و زمان است.

طبق اخبار و گزارش های منتشر شده تا به امروز تنها دو مدل خودروی وارداتی تاگا (پیکاپ) و چانگان های وارداتی سایپا شماره گذاری شده اند و تنها دو دستگاه چانگان به صورت نمادین به مشتی تحویل داده شده است. اما  خبری از تحویل بقیه خودروها به گوش نمی رسد، موضوعی که هم واردکنندگان و هم خریداران خودروهای خارجی را نگران کرده است.

خودروهای وارداتی

بسیاری از رسانه‌ها، کارشناسان و فعالان بازار خودروهای خارجی معتقدند که مراسم دیروز وزارت صمت در تحویل برخی از خودروهای وارداتی را باید به فال نیک گرفت، اما این رویکرد زمانی قابل باور و پذیرش بیشتر خواهد بود که مقدمات لازم برای ورود سایر خودروهای وارداتی به بازار فراهم شود و هدف اصلی یعنی تنظیم بازار محقق شود.

گفتنی است در مراسم روز گذشته وزیر صمت خودروهای چینی، کره‌ای و اروپایی وارداتی زیر ۲۵۰۰ سی‌سی و نیز خودروهای تمام برقی به نمایش گذاشته شده بود و واردکنندگان نیز در این مراسم، در باره مدل، میزان مصرف سوخت، قدرت موتور، کشور محل تولید و نوع خودروهای وارداتی توضیحاتی به وزیر صمت ارائه دادند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی