پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تخلف موتورسواران

افزایش ۱۰ درصدی فوتی موتورسواران در تصادفات

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوت موتورسواران در ۳ ماهه امسال گفت: در بررسی کروکی‌ها، بیش از نیمی از رانندگان متخلف فاقد گواهینامه هستند.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

سرهنگ احسان مومنی در مورد نداشتن گواهینامه بیش از نیمی از موتورسواران، گفت: نیمی از تصادفات منجر به فوت شهر تهران مربوط به موتورسواران است. حدود 63 درصد از مجروحین حوادث رانندگی نیز مربوط به این گروه است. با بررسی آمار تصادفات موتورسواران در 65 درصد تصادفات منجر به فوت، خود رانندگان موتور سیکلت مقصر حادثه هستند. با بررسی کروکی‌ها بیش از نیمی از رانندگان متخلف فاقد گواهینامه هستند.

وی نداشتن گواهینامه را به معنای عدم مهارت دانست و اذعان کرد: برابر با آیین نامه راهنمایی رانندگی هر کس که بخواهد با وسیله نقلیه موتوری در سطح راه‌ها تردد داشته باشد باید دارای گواهینامه باشد که نشان از مهارت رانندگان است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در مورد علت افزایش رانندگان بدون گواهینامه بیان کرد: از زمانی که طرح ترافیک و کنترل زوج و فرد وضع شد، بسیاری از مردم به موتور سیکلت رو آوردند. همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی بسیاری از افراد به گونه‌ای شد که با این وسیله امرار معاش می‌کنند. پس از کرونا نیز اقبال به موتورسیکلت افزایش یافت؛ به طوری که تا چند سال پیش حدود 5.2 میلیون موتور سیکلت در تهران وجود دارد اما امروز به بالای 5.4 میلیون رسیده و با تعداد خودرو برابری می‌کند. لذا افزایش آمار تصادفات به دلیل نداشتن گواهینامه موتور سواران است. امسال در همین مدت 3 ماهه حدود 10 درصد افزایش تصادفات منجر به فوت موتور سواران را شاهد هستیم.

وی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، تاکید کرد: با توجه به استفاده دو برابری مردم از موتورسیکلت پس از قوانین زوج و فرد و همچنین کرونا و وضعیت اقتصادی شرایط به نحوی شد که افراد گواهینامه را دنبال نکنند. تلاش خود را می‌کنیم تا پس از کمربند ایمنی، کلاه ایمنی را نهادینه کنیم چرا که بالای 90 درصد تصادفات منجر به فوت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی