پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بهترین برندهای خودرو

با بهترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید!

موسساتی مثل Consumer Reports و JD Power به طور مرتب با انتشار لیست‌های بهترین و بدترین برندها و مدل‌ها، مردم را برای خرید خودرو مورد نیازشان راهنمایی می‌کنند. برای تهیه این فهرست‌ها، همه خودروهای عرضه‌شده به بازار را بر اساس شاخص‌هایی شامل قابلیت اطمینان، رضایت مصرف‌کننده، ایمنی و تست جاده‌ای توسط کارشناسان و متخصصان بررسی می‌شوند.

شیوا تدین پور
سه شنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

برای تعیین بهترین برند خودرویی، میانگین امتیاز همه محصولات آن برند محاسبه می‌شود. فهرست بهترین برندهای خودرویی کانسومر ریپورتز در ابتدای سال نو میلادی اعلام می‌شود و برای سال ۲۰۲۳ هم این کار انجام شده است.

برای سال ۲۰۲۳، برند لوکس بی ام و به صدر جدول Consumer Reports صعود کرده و برای رسیدن به جایگاه اول برندهایی مانند سوبارو و هوندا را پشت سر گذاشته است.

این فهرست معروف بر اساس مهم‌ترین شاخص‌های مالکیت خودرو، شامل عملکرد در تست جاده‌ای، رضایت مشتری، ایمنی و قابلیت اطمینان تعیین می‌شود. امتیاز بالای بی ام و در بخش‌های تست جاده‌ای و رضایت مشتری موجب شد تا برند آلمانی عنوان نخست را از آن خود کند.

یکی از دلایل موفقیت خودروساز اهل مونیخ، معرفی و عرضه ماشین‌های باکیفیتی مثل بی ام و سری ۳ است. فیس لیفت جدید سدان اسپرت کامپکت چند ماهی است که به بازار آمده و عیب و ایرادات کمی می‌شود به آن گرفت و همین رویه در دیگر محصولات بی ام و نیز تکرار شده است.

علاوه بر این، بی ام و از نظر قابلیت اطمینان (هزینه تعمیر و نگهداری) بهبود پیدا کرده و با استفاده از رابط دیداری در محصولاتش، به نوآوری در بخش سیستم اطلاعات و سرگرمی ادامه می‌دهد.

برند لوکس‌ساز آلمانی از ۱۰۰ امتیاز ممکن، ۸۱ امتیاز را به دست آورد و جلوتر از رقبای سنتی‌اش، آئودی با ۷۴ امتیاز و مرسدس بنز با ۵۶ امتیاز قرار گرفت.

سوبارو که سال ۲۰۲۲ موفق شده بود با پشت سر گذاشتن مزدا و بی ام و، عنوان بهترین برند را از آن خود کند، در سال ۲۰۲۳ با اختلاف ۲ امتیاز رقابت را به شرکت آلمانی واگذار کرد و دوم شد.

مینی، یکی از زیرمجموعه‌های بی ام و جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. کمپانی‌های ژاپنی و کره‌ای لکسوس، تویوتا، سوبارو، هوندا، کیا و جنسیس در بین ۱۰ برند برتر خودرویی قرار گرفتند. جنسیس بیشترین افزایش رتبه را تجربه کرد و نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۲ پله بالاتر ایستاد. سال گذشته، نام برند لوکس کره‌ای در ردیف ۱۹ دیده می‌شد، اما امسال جایگاه هفتم را از آن خود است.

لینکلن هم پیشرفت قابل توجهی داشت و در مقایسه با دوره قبل، توانست ۱۰ پله خود را در جدول بالا بکشد. بر اساس اعلام Consumer Reports، دلیل این پیشرفت، قابلیت اطمینان و بالا رفتن سطح فناوری است. تسلا، برندی که خودروهای باکیفیت‌تری از قبل می‌سازد، در رتبه‌بندی‌ها نیز جلو آمده و با ۶۶ امتیاز شانزدهمین برند برتر ۲۰۲۳ شناخته می‌شود. این اتفاق برای دیگر شرکت‌های سازنده ماشین‌های الکتریکی، نکته امیدوارکننده‌ای است.

پورشه و کرایسلر عملکرد خوبی نداشتند که آن هم به خاطر خط تولید کوچک و محدود آنها است. این دو خودروساز فهرست محصولات عریض و طویلی ندارند و یک امتیاز منفی برای هر کدام از خودروهایشان، می‌تواند تاثیر زیادی در جایگاهشان داشته باشد.

پورشه

کرایسلر در حال حاضر فقط پاسیفیکا و ۳۰۰ را روی خط تولید دارد. جایگاه بیست و پنجم این برند ناشی عملکرد ضعیف کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی است. با وجود اینکه برند زیرمجموعه استلانتیس ۶۲ امتیاز گرفت، اما در جایگاه بالاتر از خودروسازان رده‌بالای آلفارومئو (۵۳ امتیاز)، جگوار (۵۲ امتیاز) و لندرور (۴۵ امتیاز) ایستاد.

در بین برندهای آمریکایی، بیوک بهترین نتیجه را گرفت و با ۷۱ امتیاز دوازدهمین برند برتر سال ۲۰۲۳ شد. دوج با ۶۸ امتیاز به کار خود پایان داد و فورد که بیشترین فراخوان بازگشت به کارخانه را صادر کرده بود، از شورولت و کادیلاک عملکرد بهتری داشت.

۱- بی ام و (۸۱ امتیاز)

۲- سوبارو (۷۹ امتیاز)

۳- مینی (۷۹ امتیاز)

۴- لکسوس (۷۷ امتیاز)

۵- هوندا (۷۷ امتیاز)

۶- تویوتا (۷۶ امتیاز)

۷- جنسیس (۷۶ امتیاز)

۸- مزدا (۷۵ امتیاز)

۹- آئودی (۷۴ امتیاز)

۱۰- کیا (۷۳ امتیاز)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی